<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/31831>>.

El Ple Municipal dona llum verda definitiva a la nova regulació municipal per a la circulació dels patinets i vehicles de mobilitat personal

Fèlix Larrosa destaca la seguretat a la via pública com la màxima prioritat de la Paeria i afirma que el nou reglament ordena la mobilitat i regula la convivència dels diferents col·lectius a la ciutat, donant resposta a les seves necessitats i inquietuds El criteri general indica que aquesta tipologia de vehicles podrà circular per parcs, rambles i places, zones 20 i 30 i carrils bici, a més a més de corredors especialment dissenyats per circular a la calçada Ferma aposta de la Paeria pel desplegament de zones 20 i 30 a Lleida  

Fèlix Larrosa destaca la seguretat a la via pública com la màxima prioritat de la Paeria i afirma que el nou reglament ordena la mobilitat i regula la convivència dels diferents col·lectius a la ciutat, donant resposta a les seves necessitats i inquietuds El criteri general indica que aquesta tipologia de vehicles podrà circular per parcs, rambles i places, zones 20 i 30 i carrils bici, a més a més de corredors especialment dissenyats per circular a la calçada Ferma aposta de la Paeria pel desplegament de zones 20 i 30 a Lleida  

El Ple Municipal de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat avui de manera definitiva la modificació de l’article 59 del text de l’ordenança municipal de circulació de vianants i vehicles de Lleida, que inclou vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes (moguts per força muscular o energia elèctrica), com patinets, segways o bicis a motor, cada cop més freqüents a la ciutat.

El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha assenyalat que “amb la nova normativa hem establert per quins llocs podran circular aquests tipus de vehicles, ja sigui per carrils bicicleta o en altres indrets de mobilitat compartida”. L’objectiu és, segons l’alcalde, “guanyar en termes de seguretat a la via pública amb l’ordenació dels diferents elements de mobilitat existents, donat que cada cop hi ha més inquietuds per part de la ciutadania al respecte".

“Amb aquesta nova regulació donem prioritat absoluta a la seguretat dels vianants, en especial a la gent gran, que tenen menys capacitat de reacció davant la possible aparició de vehicles a motor a les voreres”. "A la mateixa vegada, ordenem la mobilitat a la ciutat i regulem la convivència dels diferents col·lectius i tipologia de vehicles existents”, ha conclòs Fèlix Larrosa.

Cal destacar que les bicicletes queden al marge d’aquesta modificació i que amb els col·lectius d’usuaris de la bici ja s’està en contacte per altres aspectes que afecten de manera més general la normativa.

Ferma aposta de la Paeria pel desplegament de zones 20 i 30 a Lleida
Larrosa ha explicat que la Paeria està fent una ferma aposta per desplegar zones 20 i zones 30 a la ciutat -això ja és una realitat al Centre Històric-, on tots aquests elements de mobilitat personals hi podrien circular i, també, està implantant corredors que permetran l’ús dels patinets per les calçades. En aquest sentit la nova ordenança, tal i com està redactada, més les zones de pacificació que es crearan en breu, permetran la mobilitat sostenible en gran part de la ciutat. Gràfic adjunt

Segons la nova normativa, en general no es permetrà la circulació per voreres, llevat que la senyailtzació ho permeti, de cap d’aquests elements, excepte els vehicles de mobilitat personal d’empreses de repartiment, per fer la càrrega i descàrrega. Sí podran circular per parcs, rambles i places, zones 20 i 30 i carrils bici. És a dir, la circulació anirà en funció de la tipologia del vehicle. Gràfic adjunt

La Paeria estudia sistemes de lloguer de patinets a la ciutat
L’alcalde de Lleida ha anunciat que la Paeria té actualment sobre la taula diverses propostes d’empreses privades que estan interessades en implantar sistemes de lloguer de patinets a la ciutat. En aquests moments, ha explicat el paer en cap, els tècnics de mobilitat estan valorant i estudiant quins són els models més adients per implantar en una ciutat com Lleida, i també s’està reflexionant sobre el sistema d’aparcament que haurien de tenir aquests tipologia de vehicle.