El paer en cap demana la Generalitat que reconsideri la decisió de no construir un institut a Cappont

Fèlix Larrosa lamenta la manca de valentia del Govern en fer públic aquest anunci després de les eleccions municipals

Fèlix Larrosa lamenta la manca de valentia del Govern en fer públic aquest anunci després de les eleccions municipals

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha demanat a la Generalitat que reconsideri la decisió de descartar la construcció d’un institut d’ensenyament a Cappont, després que el delegat territorial del Departament a Lleida, Carles Vega, ho anuncies en una reunió que va mantenir ahir amb els pares d’alumnes dels tres col·legis del barri.
El paer en cap lamenta que aquest anunci hagi estat ara i no unes setmanes abans, fent referència al calendari electoral. “Cal ser valent en la presa de decisions. Quan hi ha un problema, s’ha de resoldre”, ha dit Fèlix Larrosa, que ha recordat que Cappont té una projecció, des del punt de vista demogràfic i unes necessitats que obliguen a donar sortida als alumnes dels tres centres públics d’ensenyament primari, que hi ha en la seva àrea d’influència, “perquè els joves puguin continuar els estudis d’ensenyament secundari en el mateix barri on viuen”.
Larrosa ha recordat que la construcció d’un institut d’ensenyament secundari al barri de Cappont és una aspiració dels veïns i de la majoria de forces polítiques de la ciutat des de fa més d’una dècada. Per aquest motiu, el ple de l’Ajuntament de Lleida ja va aprovar el juliol del 2009 la cessió gratuïta a la Generalitat d’un solar per a la construcció d’aquest equipament. Una aspiració que no ha reeixit mai, malgrat que durant aquest temps el Parlament de Catalunya ha instat al Govern de la Generalitat en diverses ocasions a edificar l’institut.
L’alcalde lamenta que la Generalitat tampoc hagi tingut en compte ni la carta que ell mateix va adreçar al conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló, el 22 de març d’enguany, ni la moció promoguda per l’Associació de Veïns de Cappont i aprovada pel ple de la Paeria el mateix mes de març, que va tenir el suport de tots els grups polítics del consistori, tret del d’ERC, que es va abstenir. En ambdues iniciatives es demanava explícitament la construcció de l’institut a Cappont.
La carta del paer en cap es fonamentava en les previsions de creixement urbanístic, que segons la planificació demogràfica a curt termini justifica un increment de les necessitats d’escolarització obligatòria en els propers anys. L’alcalde exposava el creixement natural de la població i quantificava el nombre d’habitatges i el potencial increment de la població, en un horitzó de 15 anys.
Per la seva part, la moció sobre l’educació al barri de Cappont, que els veïns van elevar al plenari de la Paeria, recordava entre altres coses que la construcció d’un institut era una de les promeses electorals, que la majoria de partits polítics portaven en els seus programes en les darreres municipals.