<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/33274>>.

La Paeria se situa al capdavant de les administracions públiques en digitalització, dins de les mesures de lluita contra el Covid-19

Fins a 1.600 empleats poden treballar online i els òrgans de govern es reuneixen a distància i amb plenes garanties, gràcies a les eines informàtiques que s’han mobilitzatEn menys de 24 hores s’ha posat en marxa la Xarxa Solidaritat Lleida i també s’estan activant nombroses iniciatives culturals i educatives per donar servei a les persones confinades per l’epidèmia

Fins a 1.600 empleats poden treballar online i els òrgans de govern es reuneixen a distància i amb plenes garanties, gràcies a les eines informàtiques que s’han mobilitzatEn menys de 24 hores s’ha posat en marxa la Xarxa Solidaritat Lleida i també s’estan activant nombroses iniciatives culturals i educatives per donar servei a les persones confinades per l’epidèmia

El desplegament posat en marxa per l’Ajuntament de Lleida per afrontar les restriccions derivades del confinament per l’epidèmia del Covid-19 ha suposat un salt endavant important en les mesures de digitalització de la tasca tècnica i administrativa, que situen la Paeria al capdavant de les administracions públiques en aquest àmbit.

Els prop de 1.600 treballadors de la corporació poden treballar ja de forma remota gràcies a la implementació de l’escriptori virtual pel que fa al personal administratiu i amb l’accés a correu corporatiu i altres eines col·laboratives des d’internet. L’escriptori virtual permet fer anar un navegador web des dels ordinadors particulars dels usuaris per tal que puguin accedir a totes les aplicacions i unitats de la xarxa interna de la Paeria que fan anar de forma habitual als seus llocs de treball presencials. Per tal d’enfortir la seguretat en les comunicacions i les dades s’ha implementat autenticació per doble factor a tota la Corporació

En aquest cas, s’utilitza l’eina Windows Virtual Desktop de Microsoft i el seu desplegament s’ha pogut dur a terme de forma ràpida, ja que es va començar a treballar amb l’empresa a principis de mes preveient la crisi i també perquè el pla de contingència i continuïtat de negoci de la Paeria ja fa anys que treballa amb aquesta tecnologia i té la infraestructura repartida en 72 servidors al núvol. 

Un altre punt important, tenint en compte el tancament de les oficines i punts d’atenció a la ciutadania, ha estat el desviament de l’atenció telefònica a telèfons mòbils. En 24 hores es van desviar totes les centraletes de la Paeria a terminals mòbils per de poder seguir oferint el màxim servei a la ciutadania.

El funcionament dels òrgans col·legiats també s’està fent a distància, mitjançant eines de videoconferència, en concret Microsoft Teams. D’aquesta manera les comissions i juntes de portaveus, entre d’altres, poden seguir reunint-se amb plenes garanties. La Junta de Govern Local i el consell d'administració de l'Empresa Municipal d'Urbanisme ho han fet avui mateix. El sistema permet mantenir el debat de forma virtual i enregistrar-lo, incorporant fins i tot persones de fora de l’organització, com són els representants de la FAV, que formen part de les comissions.

Reforç de la comunicació

Des del punt de vista de la comunicació interna, s’ha creat un canal específic de Recursos Humans de la Paeria per comunicar als empleats les novetats del dispositiu, així com vídeos, tutorials, consells i consultes diàries. També s’ha fet una enquesta als empleats per recollir idees i propostes que ha tingut molt bona rebuda per part de tots.

Pel que fa a la comunicació externa, a més dels canals habituals, s’ha optat per potenciar el canal de YouTube de la Paeria, des d’on ja s’ha fet una primera compareixença en directe del paer en cap, Miquel Pueyo, i el Telegram, on s’ha habilitat el canal públic “La Paeria s’explica” per millorar la informació directa als ciutadans. També es treballa en altres novetats.

Voluntariat

Una altra aposta important per fer front a les repercussions d’aquesta alerta sanitària ha estat la posada en marxa de la Xarxa Solidaritat Lleida. En menys de 24 hores es van incorporar nous tràmits web, un correu i un telèfon d’atenció a la ciutadania que, juntament amb la tasca de gestió dels equips tècnics de l’Ajuntament han permès que aquest servei ja estigui en funcionament de forma institucionalitzada, connectant els voluntaris i voluntàries amb les persones que necessiten alguna ajuda, amb plenes garanties per tots ells.

Recursos culturals i educatius digitals

Des dels àmbits de Cultura i Educació també s’està fent un esforç per aportar contingut d’interès lúdic, cultural i educatiu a les persones que es troben confinades durant aquests dies a les seves llars. Així, per exemple, les ludoteques municipals han posat a disposició de les famílies els seus recursos online i els equipaments i festivals culturals estan apostant per les xarxes socials per difondre els seus fons, activitats i prescripcions de manera digital.

Tota la informació sobre el seguiment de l’epidèmia a l’Ajuntament de Lleida està unificada en aquest enllaç https://www.paeria.cat/cat/ajuntament/covid-19/