Els lleidatans ja han reservat 3.347 entrades mitjançant l’app de cita prèvia per a la celebració de Tots Sants al Cementiri Municipal
Totes les persones que vulguin anar-hi els dies 30 i 31 d’octubre i 1 de novembre, han de fer-ne ús per poder controlar l’accés i evitar aglomeracions El cap de setmana de Tots Sants es reforçarà el personal del cementiri amb controladors d’accés, treballadors de la regidoria, agents cívics, voluntaris de protecció civil i agents de la Guàrdia Urbana per controlar l’accés i facilitar informació a la ciutadania
Totes les persones que vulguin anar-hi els dies 30 i 31 d’octubre i 1 de novembre, han de fer-ne ús per poder controlar l’accés i evitar aglomeracions El cap de setmana de Tots Sants es reforçarà el personal del cementiri amb controladors d’accés, treballadors de la regidoria, agents cívics, voluntaris de protecció civil i agents de la Guàrdia Urbana per controlar l’accés i facilitar informació a la ciutadania
L’aplicació habilitada per l’Ajuntament de Lleida per a reservar l’entrada al Cementiri Municipal per la festivitat de Tots Sants ja ha reservat, fins aquest migdia, un total de 3.347 entrades, la majoria per la festivitat de l’1 de novembre, però també pels dies previs, el 30 i el 31 d’octubre.
Les persones que vulguin visitar el recinte en aquestes dates assenyalades han de demanar aquesta cita prèvia a l’aplicació, que s’ha posat en marxa per tal de controlar l’aforament al Cementiri en la situació actual d’alerta sanitària per l’epidèmia de la Covid-19 i per evitar aglomeracions. No cal imprimir les entrades, ja que es podran mostrar des del mòbil. A partir de demà, també es podran demanar per telèfon al 973 700 313.
El dispositiu que prepara el departament de Salut Pública intensificarà el control d’accés, que es farà únicament per la porta principal, i la informació als visitants. Així, la plantilla de treballadors del cementiri es veurà complementada amb controladors d’accés, treballadors de la regidoria, agents cívics i voluntaris de protecció civil, que orientaran als visitants, a més dels agents de la Guàrdia Urbana, que vetllaran en tot moment per dirigir el trànsit i evitar qualsevol incident. També es preveu un reforç de la senyalització dels circuits d’entrada i sortida per evitar que hi hagi persones que es desorientin i passin més estona de la necessària al recinte.
L’aforament queda limitat a un màxim de dues mil persones simultànies i el temps màxim de visita s’estableix en una hora i mitja, per facilitar la rotació dels visitants. Pel que fa a les persones vulnerables, es desaconsella que vagin al cementiri els dies de major afluència i s’insta a fer-ho en altres dates, ja que el Cementiri obre tot l’any.
Des del passat dia 24 i fins al 2 de novembre el recinte funciona amb horari ampliat i romandrà obert cada dia sense interrupcions des de les de 9 del matí fins a dos quarts de set de la tarda.
Totes les persones que vulguin anar-hi hauran de complir a més amb les mesures de seguretat sanitària establerta, que inclouen l’ús de la mascareta en tot moment, la prohibició de portar-hi menjar o beure i de fumar a les instal·lacions i les recomanacions de portar gel hidroalcohòlic, aigua i guants d'ús individual per netejar nínxols i tombes i per agafar escales. Els lavabos romandran tancats, perquè no se’n pot garantir la neteja continuada.
El departament de Salut Pública ha preparat un vídeo amb tota la informació necessària sobre la jornada que es pot veure en aquest enllaç.