Lleida projecta un Centre de promoció de productes agropecuaris ecològics

Un equipament impulsat des de Lleida i amb socis francesos per fomentar el consum i la producció dels productes ecològics

Un equipament impulsat des de Lleida i amb socis francesos per fomentar el consum i la producció dels productes ecològics

L’Ajuntament de Lleida lidera el projecte d’un Centre de promoció de productes agropecuaris ecològics, en el que també participen el Consorci de Promoció Econòmica, Mercolleida, l’IRTA, l’Institut Municipal de Treball, l’Ajuntament de Perpinyà i la Cambra d’Agricultura dels Pirineus Orientals amb seu en aquesta ciutat francesa. La finalitat del centre és promoure l’agricultura i la ramaderia sostenible, informar i assessorar a productors i a transformadors, i organitzar un mercat en el que es puguin realitzar intercanvis comercials transfrontereres entre Espanya i França i la resta de països. El projecte es desenvolupa en el marc del programa INTERREG Espanya-França, que promou les relacions entre zones frontereres. El pressupost, que té un cost de 507.739€, opta a una subvenció del FEDER de 253.869’50€. El Centre se situarà a Lleida, des d’on es donarà cobertura a tots els socis del projecte, tant espanyols com francesos. Els objectius del Centre són:
  • promoure la producció i el consum de productes ecològics a les dues bandes del Pirineu, així com difondre la cultura de la producció ecològica entre els diferents sectors d’activitat implicats i els consumidors finals de les dues regions.
  • crear activitat econòmica adequada al territori de localització del projecte que permeti la fixació de la població en les zones rurals.
  • que l’activitat permeti un desenvolupament sostenible en el territori de localització del projecte i ajudi a la preservació del medi ambient susceptible de ser aprofitat per altres inciatives empresarials (turisme, oci...)
  • facilitar la cooperació transfronterera entre la província de Lleida i la regió francesa dels Pirineus Orientals. El Centre s’organitzarà en cinc àrees: informació, formació, promoció i assessorament, transferència de tecnologia i, finalment, gestió i administració. Entre d’altres accions, preveu crear un centre d'informació de productes ecològics i un portal a internet de referència d'aquest sector, el·laborar un pla de formació a 3 anys sobre temes de producció ecològica, posar en marxa un servei d’informació i assessorament per a emprenedors, intercanviar coneixements amb centres d’experimentació en producció ramadera, fructícola, hortícola i d’alimentacio animal, i organitzar intercanvis entre agricultors i ramaders espanyols i francesos.