La plantada de l'arbre de les cultures inicia els actes del centenari de Jaume I
Escolars de diferents centres de les comarques de Lleida han posat la primera palada de terra al teix
Escolars de diferents centres de les comarques de Lleida han posat la primera palada de terra al teix
L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha assistit aquest matí a la planta de l'arbre de cultures, que dóna inici als actes commemoratius del 800 aniversari del naixement de Jaume I. Escolars de diferents centres de les comarques de Lleida han estat els encarregats de posar la primera palada de terra del teix que representarà a partir d'ara l'efemèride.
El paer en cap ha animat els nens i nenes a descobrir la figura d'aquest monarca "representatiu de la ciutat de Lleida" i ha recordat que Jaume I va ser qui va crear el nom de Paeria i de paers que, des de llavors, segueixen vigents per nomenar el govern local i els seus regidors, respectivament.
L'acte l'ha presidit el vicerector de la UdL, Jaume Barrull, acompanyat pel president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, i pel delegat de la Generalitat, Miquel Pueyo, a més del paer en cap.
L'arbre s'ha plantat al Campus de Cappont de la UdL. En el decurs de l'acte la Coral del CEIP Frederic Godàs ha interpretat el "Cant de la Sardana" i "L'hereu Riera".
Més tard, afegirem una fotografia de l'acte al web paeria.cat