Presentació de la Fundació Pasqual Maragall a Lleida
L’entitat tindrà un abast internacional amb l’objectiu de millorar en la prevenció i cura de l’Alzheimer i les malalties neurodegeneratives relacionades
L’entitat tindrà un abast internacional amb l’objectiu de millorar en la prevenció i cura de l’Alzheimer i les malalties neurodegeneratives relacionades
La Sala Alfred Perenya de l’Institut Municipal d’Acció Cultural ha acollit aquesta tarda l’acte de presentació de la Fundació Pasqual Maragall per a la recerca de l’Alzheimer i malalties neurodegeneratives relacionades. L’acte ha estat presidit per l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del mateix Pasqual Maragall, president de la Fundació, i Jordi Camí, director general de l’entitat.
La Fundació, que neix amb la intenció de liderar el coneixement científic en aquests tipus de malalties es va presentar oficialment el passat mes de juny a Barcelona i Lleida ha estat la primera ciutat del territori que acull la iniciativa. El paer en cap ha destacat la tasca duta a terme per Pasqual Maragall en els diferents àmbits en què ha tingut responsabilitat on va desenvolupar grans obres i ha lloat en aquest sentit la creació de la Fundació Pasqual Maragall “un gran projecte per ajudar a resoldre una problemàtica de salut que volem compartir des de Lleida”.
La Fundació Pasqual Maragall és una fundació privada de suport a la recerca científica amb l’objectiu de la prevenció o cura de l’Alzheimer i malalties relacionades. La Fundació se centra en l’estudi de noves tecnologies per al diagnòstic precoç dels processos neurodegeneratius en persones asimptomàtiques i en tractaments que alenteixin o previnguin el desenvolupament de la malaltia. Mitjançant el fons “Alzheimer Internacional”, la Fundació pretén desenvolupar un centre de recerca científica d’excel•lència, dirigit per un comitè científic internacional i destinat al suport de projectes d’alt risc formulats per joves científics de tot el món. El director general de la Fundació Pasqual Maragall, Jordi Camí, ha remarcat la voluntat de fer una “crida internacional per reunir els millors científics i apostar pel treball de científics joves que poden aportar treballs no convencionals”. Així, el president de la Fundació, Pasqual Maragall, ha destacat que “el projecte és innovador i arriscat” i que “cal impulsar-lo entre tots per anar arraconant la malaltia i vèncer-la”. L’expresident de la Generalitat, Pasqual Maragall, va fer públic que patia la malaltia de l’Alzheimer el passat 20 d’octubre.
Una malaltia que afecta a 24 milions de persones
L’Alzheimer i les malalties neurodegeneratives relacionades constitueixen una nova epidèmia mundial, amb 24 milions de persones afectades al món i amb perspectives de creixement exponencial si no es troben remeis efectius. A Europa es calcula que hi ha uns sis milions de persones afectades per diversos tipus de demències, de les que més de mig milió estarien a Espanya. Segons ha explicat el doctor Jordi Camí en l’actualitat no existeix una cura efectiva per a la malaltia i es diagnostica tard.