Les obres del Museu de la Ciència, el Clima i el Medi Ambient s’iniciaran abans de final d’any
El projecte executiu estarà llest abans de final de mes
El projecte executiu estarà llest abans de final de mes
Les obres del Museu de la Ciència, el Clima i el Medi Ambient s’iniciaran abans de final d’any, es realitzaran en dues fases i es preveu que estiguin enllestides entre finals de 2011 i principis de 2012. El projecte executiu es presentarà la setmana vinent i immediatament després de la seva aprovació s’iniciarà la licitació de la 1a fase de l’obra amb un pressupost aproximat de 2.000.000 d’euros. La primera fase del desenvolupament del museu finalitzarà al 2010.
Així ho ha explicat avui l’alcalde de Lleida, que ha presidit la comissió de seguiment del Museu, en la qual hi ha participat l’arquitecte guanyador del projecte del Museu de la Ciència, el Clima i el Medi Ambient , Toni Gironés i del director de l’àrea de Medi Ambient i Ciència de la Fundació la Caixa , Jorge Wagensberg.
Ros ha remarcat que s’estan complint els terminis de l’obra i el treball en paral•lel que s’està realitzant des del vessant arquitectònic i museològic. Arxiu de so Àngel Ros.
L’arquitecte Toni Gironés, responsable del projecte, ha explicat que l’espai exterior en la primera fase es preveu que es pugui deixar acabat i tota l’estructura de l’edifici, que permeti arribar a claustre. Arxiu de so Toni Gironés1.
El projecte arquitectònic manté l’estructura inicial amb lleus variacions arran de l’anàlisi en profunditat del terreny i l’entorn. En aquest sentit, l’arquitecte Toni Gironés ha explicat, per exemple, que el projecte definitiu inclou “l’estudi de les circulacions d’aire fred perquè ajudin a la climatització d’una manera més natural” amb l’objectiu que l’exterior del museu sigui també un espai de referència. Arxiu de so Toni Gironés.
Pel que fa als materials, Toni Gironés, ha explicat que s’està equilibrant l’ús de fusta i vidre, fusta provinent de climes continentals propers. Arxiu de Toni Gironés fusta
L’edifici serà per si mateix una referència en sostenibilitat i per això la coberta del claustre sigui enjardinada tota l’aigua es reculli s’emmagatzemarà.
La coberta estarà a sis metres d’alçada i serà vegetal de fulla caduca. Això permetrà filtrar la calor i aconseguir que a la nova plaça pública que genera l’espai hi hagi uns 5 o 6 graus de temperatura menys. A l’hivern la fulla caduca desapareix podent gaudir de la radiació solar.
A més, el projecte contempla la reutilització de materials; per exemple les terres producte de l’excavació no es portaran a l’abocador i s’aprofitaran dintre de la parcel•la , o bé que part del formigó provindrà d’una planta de reciclatge propera a Lleida.
El Museu mostrarà una placa de trilobits de 300 milions d’anys
El nou Museu serà “un dels primers del món dedicat a l’estudi del canvi climàtic i a l’entorn” i utilitzarà els elements més moderns en tecnologia. ha explicat Jorge Wagensberg. Arxiu de so Wagensberg 1.
Una de les joies del Museu de la Ciència de Lleida serà una placa de trilobits de 300 milions d’anys d’antiguitat, fet de les sals del CO2 que hi havia a l’atmòsfera en un moment en què “a la l’atmòsfera l’anhídric carbònic era 16 vegades major al que era ara”, ha explicat Wagensberg. Arxiu de so Wagensberg 2.