En marxa la Fundació Pública Teatre de la Llotja
Serà l’encarregada de preparar, juntament amb l’IMAC, la programació del Teatre i dels patrocinis i esponsors
Serà l’encarregada de preparar, juntament amb l’IMAC, la programació del Teatre i dels patrocinis i esponsors
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit aquest matí la constitució de la Fundació Pública del Teatre de la Llotja, ens que neix amb l’objectiu principal de “contribuir a la promoció i difusió de les arts escèniques, la música i els festivals audiovisuals a la ciutat de Lleida i el seu territori d’influència”.
La Fundació:
- difondrà les programacions i activitats tant del Teatre de la Llotja com de l’Auditori Municipal Enric Granados en els marc dels objectius de la política teatral i musical desplegada per la regidoria de Cultura.
- potenciarà l’accés del públic lleidatà a les diverses manifestacions artístiques
- col•laborarcarà en els programes i projectes de patrocini i esponsorització
- organitzarà activitats paralel•les
Una de les finalitats principals de la fundació serà la captació de patrocinis i esponsors. La primera tasca que durà a terme la fundació serà la preparació de la inauguració de la Llotja el proper 21 de gener de 2010. L’organització de l’event es farà conjuntament amb la Fundació del Liceu.
La Fundació la Llotja i l’IMAC també seran els encarregats de preparar conjuntament la programació del Teatre i de l’Auditori per a l’any 2009 i d’impulsar el patrocini d’aquestes activitats entre entitats i persones jurídiques de Lleida.
La Fundació del Teatre de la Llotja està integrada inicialment per:
President: Àngel Ros
Vicepresident: S. Sa. Montserrat Parra
Vocals:
S. Sa. Montserrat Mínguez
S. Sa. Jesús Castillo
S. Sa. Dolors Arderiu
S. Sa. Oriol Yuguero
S. Sa. Isidre Gavín
S. Sa. Alexis Guallar
S. Sa. M. J. Horcajada
S. Sa. Montse Bergés
S. Sa. Mercè Rivadulla
Els estatuts de la fundació preveuen la participació d'un representant de cada institució col·laboradora i fins a 11 membres de la societat civil: 8 representants dels patrons, 2 representants dels patrocinadors i un representants dels col·laboradors.
Tindran la categoria de patrons aquelles empreses que aportin a partir de 12.000 euros per any, seran membres patrocinadors els que aportin fins a 6000 euros per anys i col·laboradors els que aportin quantitats menors. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha explicat que tots els ciutadans i ciutadanes que ho desitgin podran ser patrons i conseqüentment, tindran representació en la fundació. Arxiu de so Àngel Ros 1.
Els membres del patronat tindran drets en l'adquisició d'entrades, utilització d'equipaments, descomptes i serveis gastronòmics, etc... i tindran capacitat de proposta en la programació de l'equipament.
L'alcalde ha remarcat que amb el nou equipament es garanteix que Lleida pugui acollir representacions de gran format en òpera, música o teatre sense absorbir en cap moment la programació que es desenvolupi a altres equipaments culturals de la ciutat, públics i privats. Arxiu de so Àngel Ros 2.
Entre els programes que es realitzaran a la Llotja ja se n'està projectant un especialment dedicat a fomentar les arts escèniques entre els més petits. El model serà similar al Petit Liceu de la Fundació Teatre del Liceu.
El gerent de la fundació és el sr.Jesús Costa, que compaginarà aquesta tasca amb la gerència de la Fundació Paisatge Urbà.