La nova imatge d'Afrucat s'ha presentat avui en un acte a l'Espai Fruita.

Afrucat estrena nova imatge, obra de la il·lustradora lleidatana Sònia Alins

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha assistit a l'acte de presentació i ha destacat l'empenta de l'associació empresarial de la fruita

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha assistit a l'acte de presentació i ha destacat l'empenta de l'associació empresarial de la fruita

L'Associació Empresarial de Fruita de Catalunya, Afrucat, ha presentat avui la nova imatge corporativa que ha dissenyat la il·lustradora lleidatana Sònia Alins, en un acte públic celebrat a la seva seu a Lleida, encapçalat per la presidenta de l'entitat, Montse Baró, i que ha comptat amb la participació de la consellera d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Teresa Jordà, del paer en cap, Miquel Pueyo i del president de la diputació de Lleida, Joan Talarn, i del regidor de l'Horta, David Melé.

La nova imatge du per nom "L'Univers fruita" i està basada en la comunió de l'art amb l'agricultura, com aliments del cos i de l'ànima, i representa una gran comunitat de persones que treballen per recollir uns fruits, segons ha explicat la seva creadora.

"Vull felicitar a l'equip que dirigeixen la Montse Baró i el Manel Simón per haver volgut obrir aquesta nova etapa que simbolitza la imatge corporativa creada per la Sònia Alins. Una nova etapa de modernització i obertura cap al futur, per consolidar la feina feta al llarg de tots aquests anys i per ajudar a fer que el sector de la fruita sigui més eficient i resilient. Només així podrà fer front a reptes clau, com el canvi climàtic, la digitalització, la transformació del model energètic i els canvis en les preferències dels consumidors, entre molts d'altres", ha afirmat Pueyo.

La consellera Jordà ha felicitat tant la dissenyadora com Afrucat per la seva iniciativa i ha destacat la importància de fer pedagogia a la ciutadania sobre la necessitat de menjar sa, segur i de qualitat i de valorar la "fruita excepcional" que es fa a Catalunya. "És un moment complicat, però estic convençuda que serà una bona campanya i ens en sortirem perquè si alguna cosa caracteritza el sector és la persistència", ha afirmat.

"Ens faltava aquesta imatge que reflectís el que som, d'on venim i on anem. Una imatge que la Sònia Alins ha sabut fer molt bé per a captar el sentit d'un sector que representa una família, on està molt present la multiculturalitat i tota la societat lleidatana. Aquesta barreja de cultures, de tenir cura de la terra que ens dona aquests fruits meravellosos i que nosaltres els sabem portar fins al consumidor. La Sònia ho ha sabut captar molt bé i estem molt satisfets del resultat", ha assenyalat Baró.

La imatge ja llueix al nou catàleg que ha editat Afrucat i que distribuirà en les fires i esdeveniments en els quals participa.