Apuntes para una ficción consentida, film inaugural del Som Cinema..

Apuntes para una ficción consentida, film inaugural del Som Cinema

L’acte comptarà amb la presència de la directora Ana Serret, del productor Xesc Cabot i de l'actriu Violeta Rodríguez

La inauguració tindrà lloc demà dimarts, a les 19 h a l’Auditori del Campus de Cappont

L’acte comptarà amb la presència de la directora Ana Serret, del productor Xesc Cabot i de l'actriu Violeta Rodríguez

La inauguració tindrà lloc demà dimarts, a les 19 h a l’Auditori del Campus de Cappont

La 17a edició del festival Som Cinema començarà a roda demà dimecres amb la cerimònia inaugural i la projecció del film Apuntes para una ficción consentida, el primer llargmetratge de ficció de la directora i guionista madrilenya Ana Serret. L’acte comptarà amb la presència de la mateixa Ana Serret, del productor Xesc Cabot i de l'actriu Violeta Rodríguez, filla de David Trueba i Ariadna Gil. La inauguració tindrà lloc a les 19 h a l’Auditori del Campus de Cappont de la Universitat de Lleida (UdL), i donarà pas a quatre dies més de cinema -fins al diumenge dia 25- en els quals la ciutat de Lleida acollirà 57 llargmetratges i curtmetratges, dels quals 31 a concurs.

El film inaugural mostra l’evolució de Lea, una actriu suïssa que viu a Madrid i que busca el camí entre dubtes personals i dificultats laborals. En el seu periple Lea, que lluita per mantenir-se com a actriu fora del país d'origen, comptarà amb l’ajuda de personatges singulars que es creuen en el seu camí, com una jove actriu, un pianista que no parla, la seva exparella, una veïna o una infermera especialista en ratpenats. Estructurada amb moments escollits, amb ”apunts” que resumeixen tota una experiència vital, el film es mou a mig camí entre el seguiment del personatge i el retrat de l’entorn.

El film, amb guió de la mateixa Ana Serret, és de l’any 2025 i és protagonitzat per Isabelle Stoffel, Àlex Brendemühl, Javier Porro, Violeta Rodríguez, Manfred Liechti i Sígfrid Monleón. La cinta compta amb la participació de les productores Stanbrook, Atiende Films, Tandem Films i Filmin.

Ana Serret va treballar inicialment com a auxiliar i 2a de direcció amb realitzadors com Mario Camus, Mariano Barroso o Gerardo Vera; com a muntadora en un estudi de Roma i com a assistent de direcció de José Luis López-Linares en la pel·lícula Extranjeros de sí mismos i Un instante en la vida ajena, guanyadora el 2004 del Goya al millor documental. L'any següent va dirigir el seu primer curt, Extras, Goya al millor curt documental. El 2015 va estrenar el seu primer llarg documental La fiesta de otros, Premio DOCMA 2015 del Festival de Cine Documental Alcances, i el 2017 El señor Liberto y los pequeños placeres, guanyador de diversos guardons, com el Premi Lens a la Millor Fotografia de Competició Nacional de Llargmetratge del Festival Internacional de Cinema Documental.

Les pel·lícules de la secció oficial del festival es passaran a l’Screnbox Lleida -amb l’excepció de diversos documentals, que es podran veure a la Sala d’Actes del Rectorat de la UdL-, mentre que el centre Ilerna acollirà la projecció d’alguns curts. El Morera-Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida serà la seu, dissabte, de la segona edició del Som Cinema Lab/Pro, iniciativa destinada a promoure el talent lleidatà en l’àmbit de l’audiovisual.

L’organització del festival va a càrrec de Suggeriments, amb el suport de l’Ajuntament de Lleida, Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida, ICEC-Generalitat de Catalunya, Universitat de Lleida i Fundació Horitzons 2050.