Empresaris de la zona han acompanyat l'alcalde en la visita.

Avancen les obres per portar el carril bici al polígon industrial El Segre

Les tasques quedaran acabades al mes de juny i comporten l’ampliació de les voreres i la construcció d’1,8 quilòmetres de vial per a bicicletes i patinets

El paer en cap, Miquel Pueyo, i el primer tinent d’alcalde, Toni Postius, han visitat avui l’actuació i han destacat l’aposta de la Paeria per potenciar la mobilitat sostenible amb els fons europeus Next Generation

Les tasques quedaran acabades al mes de juny i comporten l’ampliació de les voreres i la construcció d’1,8 quilòmetres de vial per a bicicletes i patinets

El paer en cap, Miquel Pueyo, i el primer tinent d’alcalde, Toni Postius, han visitat avui l’actuació i han destacat l’aposta de la Paeria per potenciar la mobilitat sostenible amb els fons europeus Next Generation

Les obres de remodelació de l’eix de carril bici i per a vianants al pont de Pardinyes i l’avinguda Indústria avancen a bon ritme i està previst que quedin acabades el pròxim mes de juny. La part del pont podrà estar llesta fins i tot abans, cap a finals d’abril, ha destacat el paer en cap, Miquel Pueyo, qui avui ha visitat les obres acompanyat del primer tinent d’alcalde, Toni Postius, del regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro, i del subdelegat del govern de l’Estat, José Crespín.

L’actuació consisteix en la remodelació de l’accés principal al polígon industrial El Segre pel pont de Pardinyes i l’avinguda Indústria. Abasta una superfície de 29.956 m² i comporta la renovació de la vorera i la construcció d’un carril bici de 2,5 metres d’amplada, que creuarà tot el pont i entrarà pels carrers Llorenç Agustí i Claveria i avinguda Indústria fins a l’encreuament amb Enginyer Pau Agustí. En total, es construiran 1.835 metres lineals de nou carril bici, eliminant la mitjana en el tram del pont, mentre que la superfície de voreres passarà de 1.690 metres quadrats a 3.730 m², més del doble.

 “És una actuació lligada als fons europeus i a la necessitat de millorar el transport públic, en bicicleta i l'espai per a vianants, però és evident que també està lligada al fet que en conjunt al pont de Pardinyes i a la zona del polígon industrial durant molts anys no s’hi han fet intervencions”, ha afirmat Pueyo.

Per la seva banda, Postius ha destacat que l’obra permet renovar voreres i carril bici, plantar nou arbrat i substituir els serveis afectats, d’acord també amb les empreses de la zona. A més, ha assenyalat que es complementa amb la construcció del nou baixador ferroviari a càrrec de la Generalitat i que la Paeria opta també a una nova convocatòria d’ajuts europeus per finançar una segona fase de millora del polígon, que permetran “millorar una avinguda molt principal que necessitava una actuació importantíssima amb aquest pressupost tan gran que s'hi dedica”.

Crespín ha remarcat l’aportació del govern de l’Estat a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que gestiona els fons europeus Next Generation. “Hem de tendir a construir unes ciutats on hi hagi menys espai pels cotxes i més espai per les persones, les bicicletes i la mobilitat sostenible”, ha afirmat.

L’obra compta amb un pressupost total d’adjudicació d’1.163.152,25 euros (IVA inclòs).