L’alcalde anuncia l’aposta de Lleida per convertir-se en el punt neuràlgic de la gastronomia catalana
Larrosa ha destacat que “volem convidar a la propera edició de la Fira MOS. Sant Miquel tots els productors catalans, Denominacions d’Origen i IGPs perquè entre tothom farem una extraordinària tasca per impulsar els productes de proximitat, la restauració i tot el talent que els envolta”
Un 95% dels expositors de la nova fira MOS de Lleida repetirà l’any que ve
Larrosa ha destacat que “volem convidar a la propera edició de la Fira MOS. Sant Miquel tots els productors catalans, Denominacions d’Origen i IGPs perquè entre tothom farem una extraordinària tasca per impulsar els productes de proximitat, la restauració i tot el talent que els envolta”
Un 95% dels expositors de la nova fira MOS de Lleida repetirà l’any que ve
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, juntament amb el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig, i el president de la Diputació, Joan Talarn, han visitat la Fira MOS-Sant Miquel. El paer en cap, que ha fet balanç de la darrera jornada de la nova iniciativa del Patronat de Fira de Lleida, ha assegurat que “el maridatge entre el sector públic i el privat ha donat un resultat extraordinari. Hem situat el producte de proximitat en el focus i ho farem apostant perquè Lleida es converteixi en el punt neuràlgic de la gastronomia catalana”.
Larrosa ha posat de relleu que “volem convidar a la propera edició de la Fira MOS. Sant Miquel tots els productors catalans, Denominacions d’Origen i IGPs perquè entre tothom farem una extraordinària tasca per impulsar els productes de proximitat, la restauració i tot el talent que els envolta”. “La producció, producció de proximitat, circuits curts de comercialització, la transformació del producte, la generació de valor afegit, han tingut el seu espai en aquesta fira”.
“Més del 95% de les empreses que han estat aquí han dit que pensen tornar, és a dir, que fan una avaluació altíssima. En el cas de l'automoció, és el 100% de les empreses que han dit que pensen tornar l'any que ve. Això ens esperona, ens estimula a seguir treballant, a seguir creixent”, ha valorat l’alcalde. [Tall de veu 1 alcalde]
“El conseller ho ha dit Catalunya és la Regió Mundial de la Gastronomia, ho és aquest any, però les polítiques del Govern, de la Diputació de Lleida i del govern de la Paeria volem que Lleidasigui la Regió Gastronòmica Catalana sempre. I amb aquesta línia seguirem treballant. Jo faig una invitació perquè vinguin d'altres territoris, les DOPs, les IGPs, estan convidades a venir a Lleida l'any que ve perquè entre tots farem un extraordinari exercici de responsabilitat, però també un extraordinari exercici de màrqueting al voltant de la producció de proximitat i de la restauració, i tot el talent que acompanya”. “L’ampliació de Fira de Lleida amb el nou pavelló ens permetrà tenir més espai i créixer de forma important. Comencem a treballar en la Fira MOS. Sant Miquel 2026 ja mateix explicant el que ha passat aquí durant tres dies perquè ens conegui tothom i animar a sumar els diferents sectors i territoris” [Tall de veu 2 alcalde].
Per la seva part, el conseller ha felicitat a totes les persones i institucions que han contribuït perquè se celebri aquesta primera edició de la Fira MOS. “Aquest és l’exemple del que volem reproduir arreu de Catalunya i és el que s’està fem en diferents llocs del món i és apostar i posar en valor el producte de qualitat, de proximitat i per la seva gastronomia per convertir-nos en un gran aparador de comercialització directa per als productors, però alhora, també, una aparador de territori” [Tall de veu conseller]
Milers de persones han visitat aquests tres dies el saló MOS-Fira de Sant Miquel, la nova trobada gastronòmica i de productes de proximitat que ha comptat amb setanta expositors i un ampli programa amb una cinquantena d’activitats. La nova fira ha mantingut viva l’essència de la tradició de la Fira de Sant Miquel, amb les seves arrels en el privilegi reial concedit per Jaume I l’any 1232 per la seva celebració a la ciutat.
Paral·lelament, s’ha celebrat el Saló de l’Automòbil de Lleida, que en la seva primera edició ha aplegat més de 600 vehicles dels principals concessionaris de Lleida, que han ocupat una superfície d’exposició bruta de 18.000 m².