El Conservatori i Escola Municipal de Música atansa l’aprenentatge musical a nens i nenes amb trastorn de l’espectre autista
En marxa una prova pilot en una aula d’experimentació musical i amb professors i psicopedagogs especialitzats en les característiques particulars d’aquests infants
El banc d’instruments del Conservatori i Escola Municipal de Música incorpora instruments adaptats a les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat amb TEA
En marxa una prova pilot en una aula d’experimentació musical i amb professors i psicopedagogs especialitzats en les característiques particulars d’aquests infants
El banc d’instruments del Conservatori i Escola Municipal de Música incorpora instruments adaptats a les necessitats d’aprenentatge de l’alumnat amb TEA
El Conservatori i Escola Municipal de Música de Lleida ha posat en marxa una prova pilot per atansar la música a nens i nenes amb trastorn de l’espectre autista (TEA) que tinguin inquietuds i motivacions artístiques.
El projecte, que porta el nom de SintoniTEA, es realitza conjuntament amb l’Associació TEA Poent i s’adreça a infants de 6 i 7 anys amb autisme que vulguin iniciar-se en l’aprenentatge musical. En aquests moments hi participen 5 infants, a més a més d’un que ve d’oient a algunes sessions.
Per poder dur a terme aquesta iniciativa, s’ha creat una aula d’experimentació musical, gestionada per tècniques de l’entitat TEA Ponent, professors del Conservatori i Escola Municipal de Música i el psicopedagog de les escoles artístiques municipals. El banc d’instruments del conservatori s’ha enriquit amb la incorporació d’instruments més adaptats a les necessitats d’aprenentatge d’aquests nens i nenes.
El regidor de Joventut i Educació, Xavi Blanco, ha explicat que “des de les escoles artístiques municipals apostem fermament per un model d’educació inclusiva. Volem que totes les persones amb inquietuds i motivacions artístiques puguin participar en algun dels itineraris formatius que oferim”. “L’avaluació de seguiment que està fent tot l’equip és molt positiva i creiem que aquest model d’investigació-acció aplicat a l’aprenentatge de la música, amb infants autistes, és una excel·lent estratègia per personalitzar els aprenentatges i per apropar-se a l’aprenentatge de la música d’una forma amable i divertida”, ha conclòs el regidor.
Dins del projecte cal destacar que s’ha realitzat una formació adreçada al professorat del Conservatori i Escola Municipal de música per donar a conèixer les característiques de l’autisme i com treballar-lo des d’un entorn educatiu, formació que va ser impartida per d’expertes de la Federació Catalana d’Autisme.
En aquesta formació també hi van participar tècniques d’altres entitats de Lleida que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual, per tal d’anar creant xarxa i així compartir experiències i recursos.