La comissió ha tingut lloc avui a la regidoria.

El nou pla de recursos humans permetrà reduir el treball temporal a la Paeria per sota del límit legal del 8%

Gràcies als processos d’estabilització i les oposicions ja aprovades, l’Ajuntament ja haurà reduït el percentatge de personal interí d’un terç de la plantilla a menys del 10%

Gràcies als processos d’estabilització i les oposicions ja aprovades, l’Ajuntament ja haurà reduït el percentatge de personal interí d’un terç de la plantilla a menys del 10%

La comissió informativa de Bon Govern ha informat avui de la proposta de Pla plurianual de recursos humans 2023-24, que serà sotmès a aprovació en el pròxim ple, el 27 d’octubre.  

Aquest document té com a objectiu planificar les mesures per donar compliment a la normativa estatal sobre temporalitat en l’ocupació pública (llei 20/21, de 28 de desembre). El llindar fixat és que les places ocupades de forma temporal no poden superar el 8% de les places de naturalesa estructural a 31 de desembre de 2024. L’aprovació d’aquest pla permetrà aprovar una oferta pública d’ocupació (OPO) específica per al 2023, que permeti assolir aquest objectiu.  

Pel que fa a la temporalitat, la tinent d’alcalde de Bon Govern, Carme Valls, ha destacat que s’ha reduït de forma molt important, des del 33% que es registrava abans de l’inici del procés d’estabilització fins a menys del 10%, un cop s’acabin els processos selectius pendents de les ofertes públiques d’ocupació ja aprovades.  

No obstant això, en el cas del personal funcionari de l’ajuntament encara es superarà el límit del 8% (en el cas del personal laboral i dels organismes autònoms sí que es complirà). Per aquest motiu, la Paeria impulsarà una nova oferta pública d’ocupació específica aquest 2023, que complementarà l’oferta pública d’ocupació d’estabilització que encara està en marxa. Amb aquestes dues ofertes, s’aconseguirà l’objectiu que tota la feina estructural de l’ajuntament la dugui a terme personal fix. 

Així, l’OPO específica 2023, que s’haurà d’aprovar abans de final d’any per la Junta de Govern Local, comptarà, segons preveu el pla, amb un total de 128 places de funcionari i 13 de personal laboral, a més d’un plaça a cadascun dels ens autònoms de l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) i Turisme de Lleida. 

El pla també fixa els criteris per establir el calendari dels processos selectius, davant del gran nombre de concursos que cal dur a terme, entre el concurs oposició de l’estabilització 2022, les OPO de 2020 i 2022, amb places encara pendents de convocar, i la nova específica de 2023. En total, hi ha 85 processos selectius amb 326 places incloses, tant d’accés lliure com de promoció interna. 

El nombre de places totals actuals de l’Ajuntament de Lleida és de 1.433 treballadors (1.261 funcionaris i 172 laborals), mentre que els seus organismes autònoms en tenen 82 a l’Institut Municipal d’Ocupació (tots laborals) i 20 a Turisme de Lleida (18 funcionaris i 2 laborals). 

Modificació de crèdits 

D’altra banda, durant la comissió també s’ha informat d’una proposta de modificació de crèdits al pressupost de l’Ajuntament, per import de 3.601.026,73 euros per a fer front a l'augment de les despeses de personal derivades dels increments retributius del 2023. Els diners es traspassen des de la partida del Fons de Contingència.