Àpat del servei de menjador en un dels centres sèniors municipals.

El servei de menjador dels centres sèniors de Lleida serveix 2.000 àpats en tres mesos

Es consolida la bona acollida d’aquest servei impulsat per la Paeria per promoure la socialització, l’alimentació saludable i l’envelliment actiu

Alta satisfacció dels usuaris, flexibilitat del càtering i consolidació del servei de monitors

El servei inclourà l’acció comunitària “Dina en companyia”, en el marc del programa Sempre Acompanyats, contra la soledat no desitjada

Es consolida la bona acollida d’aquest servei impulsat per la Paeria per promoure la socialització, l’alimentació saludable i l’envelliment actiu

Alta satisfacció dels usuaris, flexibilitat del càtering i consolidació del servei de monitors

El servei inclourà l’acció comunitària “Dina en companyia”, en el marc del programa Sempre Acompanyats, contra la soledat no desitjada

El servei de menjador als centres sèniors municipals de Santa Teresina, Santa Cecília i la Bordeta ha servit prop de 2.000 menús des que la Paeria el va posar en marxa fa tres mesos. El tinent d’alcalde i regidor d’Acció i Innovació Social i de Gent Gran, Carlos Enjuanes ha fet un balanç positiu i ha assenyalat que “aquest servei és un exemple del model que impulsa el govern municipal: polítiques socials que donen resposta a necessitats bàsiques i que generen comunitat i qualitat de vida”. Segons Enjuanes, “els centres sèniors han de ser espais vius, oberts i útils per al dia a dia de les persones grans”.

El servei reforça l’atenció a les persones grans amb una aposta clara per l’envelliment actiu, l’autonomia personal, una alimentació saludable i la prevenció de la soledat no desitjada, amb la utilització d’equipaments de proximitat com a espais de relació i cohesió social.

En aquest sentit, un dels aspectes més ben valorats és la qualitat del menjar i la capacitat d’adaptació de l’empresa de càtering, que ha respost de manera àgil a les demandes dels usuaris, tant pel que fa als gustos, com a les quantitats o els acompanyaments dels plats. “Posar la persona al centre també vol dir escoltar-les i adaptar el servei a les seves preferències”, ha remarcat Enjuanes, que ha destacat que “aquesta flexibilitat contribueix directament a l’èxit del menjador i a la fidelització de les persones usuàries”.

Actualment, el servei compta amb un nombre estable de persones que es queden a dinar de manera regular. En el conjunt dels tres centres sèniors és de 25 a 30 persones. El tinent d’alcalde ha comentat que és el resultat que s’esperava, ja que s’adapta a l’espai i permet atendre en condicions de qualitat. A més, el menjador s’ha consolidat com un espai obert i comunitari, on en alguns casos els àpats es comparteixen amb familiars o amb persones cuidadores, fet que reforça el vincle de les persones grans amb el seu entorn més proper.

El servei ha consolida també la presència de monitors durant l’horari dels àpats, un element clau per garantir un bon funcionament, l’acompanyament i la dimensió relacional del servei.

 

“Dina en companyia”, una nova acció comunitària

En el marc, es posarà en marxa la iniciativa “Dina en companyia” que permetrà que persones usuàries del programa Sempre Acompanyats, que es desenvolupa en el marc del conveni entre amb la fundació La Caixa i Creu Roja, vagin un cop al mes a dinar al menjador del Centre Sènior de Santa Teresina amb les tècniques del programa.

Enjuanes ha explicat que “aquesta acció connecta diferents serveis municipals amb programes que es duen a terme i referma la lluita contra la soledat no desitjada, una de les prioritats del mandat en l’àmbit social”. “Aprofitem un recurs existent, com el menjador, per generar relacions i confiança”, ha afegit.

La Regidoria de Gent Gran continuarà fent el seguiment del servei amb l’objectiu adaptar-lo en allò que sigui necessari i avaluar la seva estabilitat, amb la voluntat que els centres sèniors se situïn com espais actius de referència i com a eixos de la vida comunitària als barris.