José Luis Àgreda, director d’art de Robot Drems, parla a Animac del seu treball al film..

José Luis Àgreda, director d’art de Robot Drems, parla a Animac del seu treball al film

Barry J. C Purves també ha compartit els seus coneixements en animació sotp motion. Les dues conferències han omplert la Sala Leandre Cristòfol de la Llotja

L'animadora Nuria G. Blanco ha presentat “Silly Sundays”, la sèrie preescolar que ha creat i dirigit per a l’estudi irlandès Cartoon Saloon, i Enrique García, de la Fundació ONCE, ha posat a prova conceptes de discapacitat, accessibilitat i animació

La Mostra ha acollit l'estrena a Espanya del film “The Concierge”, produït pel reconegut estudi d’animació japonès Production I.G. I el creador Emilio Martí ha abordat la diversitat humana a través de la tècnica del cut out en un taller

Barry J. C Purves també ha compartit els seus coneixements en animació sotp motion. Les dues conferències han omplert la Sala Leandre Cristòfol de la Llotja

L'animadora Nuria G. Blanco ha presentat “Silly Sundays”, la sèrie preescolar que ha creat i dirigit per a l’estudi irlandès Cartoon Saloon, i Enrique García, de la Fundació ONCE, ha posat a prova conceptes de discapacitat, accessibilitat i animació

La Mostra ha acollit l'estrena a Espanya del film “The Concierge”, produït pel reconegut estudi d’animació japonès Production I.G. I el creador Emilio Martí ha abordat la diversitat humana a través de la tècnica del cut out en un taller

La conferència del director d'art del film Robot Drems, José Luis Ágreda, ha centrat l'atenció d'un públic que ha omplert la Sala Leandre Cristòfol de la Llotja, en el tercer dia d'Animac, la Mostra Internacional de Cinema d’Animació de Catalunya, organitzada per l'Ajuntament de Lleida. Ágreda, amb prop de 25 anys dedicats al dibuix en totes les possibles varietats, ha explicat el seu treball en la pel·lícula, dirigida per Pablo Berger i nominada als premis Oscar d’enguany. Per a Ágreda, “l'animació és un mitjà perfecte per a Pablo perquè és un procés creatiu que et permet perfeccionar les coses a poc a poc, com li agrada treballar a ell”. Ha destacat també que “la satisfacció de treballar amb Robot Dreams ha estat que era la pel·lícula que volíem fer i, a més, estem gaudint comprovant que també és la pel·lícula que la gent volia veure”.

Qui també ha captivat els assistents que han omplert a vessar la sala ha estat el Premi Animation Master d'enguany, Barry J. C. Purves, amb la seva masterclass, en la qual ha compartit els temes, els mètodes de narració que ressonen en el seu treball cinematogràfic i escènic i reflexions sobre l’art i el procés creatiu: “Gaudiu de l’artificialitat, necessitem l’artifici per expressar-nos”. Purves és un mestre del stop motion més artesanal i sofisticada, amb una trajectòria que l’ha portat a aconseguir premis internacionals, una nominació als Premis Oscar i la confiança de Tim Burton i Peter Jackson, entre d’altres. Entre els consells que han enamorat al públic, ha recomanat als professionals i futurs professionals de l’stop motion, “no diguis mai a una titella què ha de fer, deixa-la créixer a les teves mans”.

Durant la jornada d'avui, també han passat per Animac la guionista i directora d'animació Nuria G. Blanco, que ha parlat de la sèrie Silly Sundays. Blanco ha explicat el seu treball creatiu en aquesta sèrie produïda per Cartoon Saloon i de com tractar la no-violència en l'animació infantil. En aquest sentit, ha remarcat que “els nens necessiten que escoltin les seves necessitats i sentir-se entesos. Això estableix nivells de confiança i connexió. No es tracta de cedir, sinó d'escoltar i entendre les seves necessitats”. Per la seva banda, el tècnic de la Direcció d’Accessibilitat Universal i Innovació de la Fundació ONCE, Enrique García, ha ofert una conferència sobre l'accessibilitat als videojocs, posant a prova a través del joc conceptes de discapacitat i animació. Ha detallat el projecte Ga11y que fomenta i promou que els jocs siguin accessibles i ajuda a crear ocupació, millora l’accessibilitat i sensibilitza la societat.

A més a més, la Sala Ricard Viñes ha acollit l'estrena a Espanya del llargmetratge “The Concierge”, produït pel reconegut estudi d’animació japonès Production I.G. Aquest film, del japonès Yoshimi Itazu, és l’adaptació del manga “The Concierge at Hokkyoku Department Store”, de Tsuchika Nishimura, i narra la història de l’Akino en el seu intent de convertir-se en una conserge de ple dret.

Pel que fa a tallers, l'activista i animador Emilio Martí, a través d''Animar colors, animació cut out i diversitat', ha abordat la diversitat humana a través de la tècnica del cut out en les diferents formes, colors, sabors i maneres d’expressar els nostres afectes i identitats. Ho ha fet en dues sessions a l'espai Animacrea.

El jornada ha començat a la cafeteria amb la trobada 'Cafè amb els i les artistes', amb la sala plena. A mig matí, els creadors han visitat la Seu Vella. Avui, també s'ha pogut veure el llargmetratge “Linda veut du poulet!” o el monogràfic Variety Spain, els millors curts recents de l’Estat espanyol que mostren una varietat extraordinària de temes, tècniques i estils, al CaixaForum.

Més informació d'Animac 2024

Programa Animac 2024

Programa Animac 2024 - Lectura Fàcil