La presentació de les propostes de CCOO en relació amb els Avant..

L’alcalde Larrosa subscriu la proposta de CCOO per augmentar les places als Avant Lleida-Barcelona i defensa l’inici del servei amb Saragossa

El paer en cap remarca que Lleida ha d’avançar en competitivitat social amb uns millors serveis ferroviaris

El paer en cap remarca que Lleida ha d’avançar en competitivitat social amb uns millors serveis ferroviaris

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha donat suport avui a la proposta que el sindicat Comissions Obreres ha presentat per tal d’augmentar les places en els trens Avant Lleida-Barcelona. El paer en cap ha defensat, a més, la posada en marxa d’aquest servei amb Saragossa per, juntament amb altres millores en el sistema ferroviari de Lleida, avançar en competitivitat social i territorial.

La presentació de CCOO s’ha realitzat a la seu del sindicat a Lleida. A més de l’alcalde, hi han assistit el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn; el subdelegat del Govern, José Crespín; la delegada territorial del Govern de la Generalitat a Lleida, Montse Bergés; la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch; el president de la FAVLL, Toni Baró, i els regidors i regidores de la Paeria, Jordina Freixanet, Juanjo Falcó, Ana María Florista i Laura Bergés.

Larrosa ha recordat que el secretari d’Estat de Transports i Mobilitat Sostenible, José Antonio Santano, i el president de Renfe, Raül Blanco, ja tenen un document sobre la taula per part de la Paeria amb diferents millores per als serveis ferroviaris de Lleida; unes propostes que se seguiran treballant en reunions ja previstes. “Atenent que la Generalitat no dona alternatives, hem de fiar als serveis Avant la nostra mobilitat amb Barcelona en un temps competitiu”, ha destacat.

L’alcalde de Lleida també ha posat de manifest que cal innovar per poder millorar el sistema de gestió dels bitllets i dels abonaments, amb l’objectiu que no quedin seients buits si es cancel·len viatges. En ocasions, els trens apareixen com a plens en les pantalles quan en realitat hi ha llocs sense ocupar. Resoldre tècnicament això, ha asseverat l’alcalde, també representaria tenir més places a disposició dels viatgers. 

La proposta de CCOO inclou un Avant més que sortiria de Lleida a les 6 del matí i que, en arribar a Barcelona, continuaria trajecte amb un servei ja existent fins a Girona. A banda d’aquest nou tren, es reservarien seients bonificats d'Avant en 6 trens d'AVE per sentit que ja paren a Lleida. Així mateix, es demana reduir el preu del bitllet de la tarifa general fins als 20,10 euros.

El conjunt de les mesures que planteja CCOO permetria passar de 1.080 places diàries els dies laborables a unes 1.600 i revertir, així, la falta d'oferta actual que fa que els bitllets s'esgotin amb setmanes d'antelació.