Lliurament dels premis de Mobilitat en el marc de la Jornada Catalana de Mobilitat, a la Llotja de Lleida.

L’alcalde, Miquel Pueyo, reclama impulsar les rodalies ferroviàries de Lleida

El paer en cap ha participat avui en la Jornada Catalana de la Mobilitat, organitzada per l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà al palau de congressos de la Llotja, amb prop de 300 persones per debatre sobre la gratuïtat dels serveis. La trobada constata la necessitat d’impulsar les infraestructures de transport públic i el seu bon funcionament i impulsar estudis rigorosos sobre com finançar-lo

El paer en cap ha participat avui en la Jornada Catalana de la Mobilitat, organitzada per l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà al palau de congressos de la Llotja, amb prop de 300 persones per debatre sobre la gratuïtat dels serveis. La trobada constata la necessitat d’impulsar les infraestructures de transport públic i el seu bon funcionament i impulsar estudis rigorosos sobre com finançar-lo

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha reivindicat avui la necessitat de “fer un salt endavant” amb el servei ferroviari de rodalies de Lleida, que comporti una millora de les freqüències. Pueyo ha participat en la Jornada Catalana de Mobilitat, que organitza al palau de congressos de la Llotja l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU), i que enguany ha debatut sobre la gratuïtat del transport públic.

L’alcalde ha mostrat la seva satisfacció per acollir a Lleida una jornada amb prop de 300 representants municipals i experts en l’àmbit de la mobilitat i ha assenyalat que “els objectius de l'AMTU són plenament coincidents amb els del govern de la Paeria”, com ho demostren les inversions que s’estan fent a la ciutat actualment per a millorar la mobilitat.

La presidenta de l’AMTU, Aurora Carbonell, ha explicat que durant la jornada s’ha posat de manifest que “la fiabilitat i el bon funcionament del transport és més important que no que sigui gratuït”, tot i que hi ha experiències molt interessants en altres països, que mostren la necessitat de fer estudis rigorosos abans d’aplicar la gratuïtat i de fer-ho de forma equitativa territorialment i socialment.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Marc Sanglas, ha remarcat l’aposta del govern per potenciar el transport públic i ha defensat la necessitat de “debatre com sostenim el sistema”. Pel que fa a les Rodalies de Lleida, Sanglas ha defensat que “cal posar al màxim les infraestructures existents, cosa que hem demanat des del govern i no està fent Renfe”. A més, ha assegurat que la gratuïtat cal plantejar-la a tot el sistema, per evitar desequilibris i transvasaments d’usuaris, com ha passat amb la gratuïtat del ferrocarril.