L’EMAU va tancar 2022 amb uns beneficis d’1,79 milions d’euros

El consell d’administració de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana ha aprovat avui per unanimitat els comptes de l’any passat i ha donat compte de l’assumpció dels nous serveis de gestió de la zona blava, la grua i el dipòsit municipal. El nou servei pel Dret a l’Habitatge ha permès l’elaboració d’un total de 4.249 informes de vulnerabilitat per evitar el tall de subministraments bàsics, 89 escrits per aturar desnonaments i més de 320 oferiments de lloguer social. 

El consell d’administració de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana ha aprovat avui per unanimitat els comptes de l’any passat i ha donat compte de l’assumpció dels nous serveis de gestió de la zona blava, la grua i el dipòsit municipal. El nou servei pel Dret a l’Habitatge ha permès l’elaboració d’un total de 4.249 informes de vulnerabilitat per evitar el tall de subministraments bàsics, 89 escrits per aturar desnonaments i més de 320 oferiments de lloguer social. 

El consell d'administració de l'Empresa Municipal d'Agenda Urbana (EMAU) ha aprovat avui per unanimitat els comptes de l'empresa de l'any 2022 i ha fet un repàs de l'activitat duta a terme durant l'any passat, a més de donar compte de l'assumpció a partir de l'1 de gener dels serveis de gestió de la zona blava, la grua i el dipòsit municipal. 

Pel que fa al balanç econòmic, l'EMAU va tancar l'any 2022 amb uns beneficis d'1,79 milions d'euros, gràcies a la venda de solars i altres ingressos d'explotació. L'increment dels tipus d'interès de referència (EURIBOR) ha fet augmentar les despeses financeres pel deute existent, tot i que aquest s'ha reduït en 9,4 milions d'euros des del 2019 i actualment se situa en 53,2 milions d'euros. 

El nou servei pel Dret a l'Habitatge posat en marxa per l'Empresa durant el 2022 ha permès l'elaboració d'un total de 4.249 informes de vulnerabilitat per evitar el tall de subministraments bàsics, 89 escrits per aturar el desnonament de l'habitatge i la tramitació de més de 320 oferiments de lloguer social. 

Quant a la política d'habitatge, l'Empresa ha continuat treballant en la gestió dels 322 habitatges de què disposa per a fer polítiques socials i per acollir els casos procedents de la Mesa d'Emergències, que durant l'any passat va gestionar 19 expedients amb resolució favorable. També gestiona 222 habitatges de privats dins la Xarxa de Mediació per al lloguer social. L'Oficina Local d'Habitatge va tramitar durant 2022 2.937 expedients d'ajudes al lloguer i 283 d'ajuts a la rehabilitació. Pel que fa al registre de sol·licitants d'habitatge, compta amb 1.044 persones inscrites. 

Zona blava, grua i dipòsit municipal 

L'EMAU va assumir el passat 1 de gener els serveis públics municipals d'aparcament regulat a la via pública (zona blava), arrossegament i trasllat de vehicles i dipòsit municipal. 

Durant el consell d'administració s'ha informat d'aquest procés que ha inclòs la subrogació dels 45 treballadors del servei, el funcionament de l'operativa ordinària, que s'ha desenvolupat amb normalitat, i la instal·lació dels primers 124 nous parquímetres, que entraran en funcionament en els pròxims dies. Ja s'estan començant a col·locar també unes altres 29 màquines de pagament, que aniran entrant en marxa a mesura que s'instal·lin, i més endavant es completarà el desplegament amb 31 màquines més. 

També s'ha dut a terme ja l'adquisició de dispositius electrònics PDA i impressores de tiquets de denúncia per als inspectors, així com el software de gestió de les denúncies. A més a més, es treballa per la compra de dues noves grues que permetran renovar les actuals i en l'actualització del programari de gestió del dipòsit. 

Durant el primer mes, la recaptació conjunta dels tres serveis ha estat de 408.621,77 euros.