L’ús del transport a demanda a l’Horta creix un 30% en un any.

L’ús del transport a demanda a l’Horta creix un 30% en un any

La T-Horta es fa amb serveis de taxi encarregats prèviament i disposa de sis rutes repartides per les diferents partides de l’Horta i 4 parades a la zona urbana

Les persones usuàries poden activar-lo per telèfon o per internet el dia abans

La T-Horta es fa amb serveis de taxi encarregats prèviament i disposa de sis rutes repartides per les diferents partides de l’Horta i 4 parades a la zona urbana

Les persones usuàries poden activar-lo per telèfon o per internet el dia abans

El nombre de persones usuàries del transport a demanda a l’Horta de Lleida (T-Horta) va augmentar durant l’any passat un 30%, arribant a un total de 10.226 persones transportades, per les 7.826 de l’any 2022. En total, es van fer 7.237 serveis, una mitjana de 29 per dia (de dilluns a divendres no festius).

Aquestes xifres han anat augmentant any rere any des de la posada en marxa del servei i un cop superats els efectes de la pandèmia. Així, l’any 2019 el van fer anar 1.294 persones; l’any 2020 van ser 2.374; i el 2021, 3.999; fins arribar a les 7.826 de l’any 2022 i les 10.226 de l’any passat. Paral·lelament també ha anat augmentant el nombre de persones usuàries per servei, que ara és d’una mitjana d’1,4.

La T-Horta és el servei de transport públic entre l’Horta i la zona urbana, que es fa amb taxis encarregats amb antelació. Funciona de dilluns a divendres amb sortides a les 8.00, a les 13.00, a les 16.00 i a les 20.00 hores. Per fer-ne ús, cal trucar abans de les 13.00 hores del dia abans al telèfon 900 106 848 i indicar el lloc, l’hora de sortida i la parada d’arribada. El tràmit també pot fer-se per internet en aquesta web o a l’aplicació de l’empresa concessionària Moventis. L’usuari rep una confirmació de l’hora que el taxi serà a la parada.

Compta amb 6 rutes (Rufea-Butsènit; Camí de la Mariola; Vallcalent-Torres de Sanui; Camí de Montcada; Sot de Fontanet-Copa d’Or; i Grenyana) i quatre parades al centre de la ciutat (Ricard Viñes; Estació d’autobusos; Estació de tren; i Arnau de Vilanova). El cost del servei és el mateix que el del bus urbà i s’hi poden fer anar també les targetes multiviatge habituals, així com fer transbordament a la resta de la xarxa de transport públic municipal.