La Paeria dona un nou impuls al comerç de proximitat amb el projecte “Dones que fan barri”
S’iniciarà amb una jornada el pròxim dimecres, 11 de juny, als Mangraners, amb informació sobre ajuts i acompanyament, per fomentar l’emprenedoria femenina i incrementar l’oferta de productes quotidians
L’alcalde, Fèlix Larrosa, destaca la necessitat d’enfortir el teixit comercial als Mangraners coincidint amb el creixement residencial previst
S’iniciarà amb una jornada el pròxim dimecres, 11 de juny, als Mangraners, amb informació sobre ajuts i acompanyament, per fomentar l’emprenedoria femenina i incrementar l’oferta de productes quotidians
L’alcalde, Fèlix Larrosa, destaca la necessitat d’enfortir el teixit comercial als Mangraners coincidint amb el creixement residencial previst
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha presentat avui al Centre Cívic dels Mangraners “Dones que fan barri”, un nou projecte d’impuls del comerç local que començarà en aquest barri. Acompanyat per la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, i el regidor del barri, Roberto Pino, Larrosa ha destacat que l’objectiu és promoure l’obertura de nous comerços i serveis que donin resposta a la demanda “dels que ja hi són i els que vindran”, en referència al creixement del barri previst a partir del setembre, amb la finalització de la construcció dels 40 primers pisos nous dels 300 previstos.
El paer en cap ha explicat que “en els propers 12-15 mesos els Mangraners pot arribar a ampliar la seva capacitat residencial en un 20% -ara hi ha 2.600 habitants-“. L’alcalde ha afirmat que una part dels nous veïns i veïnes “serà gent jove, amb capacitat per formar una família i fer arrelament, persones que treballen i que tenen unes rentes”. Amb aquest projecte, es vol potenciar l’obertura de nous comerços de productes d’ús quotidià per tenir una “oferta comercial suficient, variada i de qualitat”, que recuperi “l’essència del comerç de barri” i que potenciï la “ciutat de les oportunitats”.
Es tracta d’una iniciativa transversal impulsada per la regidoria de Promoció de la Ciutat, que compta també amb les regidories de Polítiques Feministes, d’Ocupació (IMO) i Participació.
Bosch ha recordat que des de Promoció de la Ciutat s’està “treballant intensament en l’impuls de comerç de proximitat i la rehabilitació del comerç. A aquest doble objectiu ara se n’afegeix un tercer objectiu: l’impuls de l’emprenedoria entre les dones.” Així, ha explicat que els Mangraners compta amb 48 locals, dels quals 18 no tenen activitat comercial: “volem impulsar la pujada de persianes o en el cas d’establiments en marxa, que facin rehabilitacions i guanyin en competitivitat.” També s’acompanyaran aquells projectes empresarials que s’ubiquin en el barri encara que la seva activitat no es desenvolupi en un establiment situat a peu de carrer.
El projecte s’iniciarà dimecres vinent, 11 de juny, a les 17 hores, al Centre Cívic de Mangraners. La sessió consistirà en una dinàmica de motivació per compartir els interessos que cada participant té per emprendre, la presentació de l’oferta locals buits al barri, així com informació sobre els ajuts per obrir establiments i el Servei d’assessorament i acompanyament personalitzat per a empreses. La participació és gratuïta però cal fer inscripció prèvia en aquest formulari.
Per la seva banda, Pino ha afegit que amb aquesta iniciativa es fa “un pas important per dinamitzar el teixit comercial”. Així, ha dit, permetrà “tornar a donar vida al barri”, “apostant pel comerç de proximitat, arrelament i igualtat d’oportunitats.”
“Dones que fan barri “comença als Mangraners com un projecte pilot, però es preveu implantar més endavant a altres barris amb densitat comercial menor.
La iniciativa s’emmarca en l’estratègia comercial i econòmica de la Paeria que inclou, entre d’altres, la posada en marxa de diverses eines a l’abast dels agents implicats en el sector comercial i turístic per a la seva modernització i competitivitat, com el projecte “Compra a Lleida”, amb finançament dels fons europeus NextGenerationEU). Algunes de les accions del “Compra a Lleida” són el canal Xatbot Compra a Lleida, l’APP mòbil Compra a Lleida, el Pla d’impuls a la transformació digital, la creació d’un Espai d’Innovació digital del comerç (Retail Lab) o la primera comunitat energètica per als establiments comercials i de serveis de la ciutat.