L'alcalde ha visitat la remodelació dels parterres de la Rambla d'Aragó..

La Paeria estudia la viabilitat de soterrar el pàrquing del Rectorat i habilitar una zona verda a la part superior

A l’àrea on ara hi ha un estacionament en superfície, en el marc del Pla Aparca

L’alcalde i la tinenta d'alcalde, Begoña Iglesias, visiten les obres de remodelació dels parterres enjardinats de la Rambla d’Aragó, que executa Urbaser

A l’àrea on ara hi ha un estacionament en superfície, en el marc del Pla Aparca

L’alcalde i la tinenta d'alcalde, Begoña Iglesias, visiten les obres de remodelació dels parterres enjardinats de la Rambla d’Aragó, que executa Urbaser

L'Ajuntament de Lleida està ultimant l'estudi de viabilitat sobre la construcció d’un pàrquing soterrat darrere del Rectorat de la Universitat de Lleida (UdL) i una gran zona verda en l’espai superior, on ara hi ha un aparcament en superfície. Així ho ha explicat avui l’alcalde, Fèlix Larrosa, en una visita a la remodelació dels parterres enjardinats de la Rambla d’Aragó, que està executant l’empresa concessionària encarregada d’aquesta zona, Urbaser. També hi ha assistit la tinenta d'alcalde, Begoña Iglesias.

El paer en cap ha afirmat que el projecte del nou aparcament s’emmarca en el Pla Aparca, que està previst presentar pròximament, i en la Zona de Baixes Emissions (ZBE). A més, ha destacat la importància d’ubicar un pàrquing en aquest lloc “perquè és una zona altament tensionada i perquè l’impacte paisatgístic de l’aparcament en superfície no ens agrada, però el que no plantegem en absolut és suprimir cap plaça d’aparcament”. “A més, tenim l’avantatge que mentre avancem en la redacció del projecte i la licitació, l’aparcament està garantit”, ha afegit. També està projectada una actuació d’embelliment a la zona de la rampa i les escales d’accés a l’actual aparcament en superfície de darrere del Rectorat.

Connexió d’aparcaments i línies de busos

Larrosa ha recordat que el Pla Aparca aposta per vincular espais d’estacionament amb mobilitat en superfície, de manera que les persones que hi aparquin podran desplaçar-se després al centre de la ciutat en autobusos de línies actuals o altres que es preveu posar en marxa en el futur per garantir la intermodalitat. L’alcalde també ha assegurat que aquest projecte contempla l’ús de la tecnologia per orientar als a visitants i ciutadans per tal de suggerir-los quin aparcament i línies de bus poden utilitzar.