La Paeria facilita l’ampliació del Lleida Truck Center al polígon de Torre Solé
L’Ajuntament ha concedit llicència als impulsors del projecte en només 14 dies, un rècord, gràcies a l’Ordenança d’Impuls Econòmic i a l’Oficina Invest in Lleida
L’empresa invertirà més de 8 milions d’euros i crearà inicialment 50 llocs de treball
L’Ajuntament ha concedit llicència als impulsors del projecte en només 14 dies, un rècord, gràcies a l’Ordenança d’Impuls Econòmic i a l’Oficina Invest in Lleida
L’empresa invertirà més de 8 milions d’euros i crearà inicialment 50 llocs de treball
L’Ajuntament de Lleida facilita l’ampliació de noves activitats econòmiques a la ciutat gràcies a l’Ordenança d’Impuls Econòmic, que redueix al mínim els terminis dels tràmits administratius, i al treball de l’oficina Invest in Lleida. Fruit d’aquesta feina, s’ha pogut concedir en un temps rècord de només 14 dies la llicència per a l’ampliació del Lleida Truck Center, al polígon de Torre Solé. D’aquesta manera, les empreses impulsores, AT Nou Transport i Transports Trota, podran desenvolupar de manera immediata la segona fase del seu projecte, que comporta una inversió de 8,3 milions d’euros, la construcció d’una nau industrial de 9.600 m2 i la creació de 50 llocs de treball.
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha expressat el seu agraïment a tot l’equip municipal que ha fet possible aquesta actuació, així com “a les empreses de Lleida que creuen en la seva ciutat, que creuen en les possibilitats que tenim”. “Lleida sona d’una altra manera, està sonant en positiu, amb ambició, com un espai ple d’oportunitats i això és el que nosaltres intentem facilitar, que empresaris promotors i emprenedors confiïn en aquesta ciutat, en l’administració que presidim els membres de l’equip de govern que estem aquí. Perquè precisament estem per ajudar, per contribuir a la generació de llocs de treball i a contribuir en avançar en termes de riquesa i que pugui ser redistribuïda, que és una de les essències del nostre ideari polític”, ha destacat el paer en cap.
Per la seva banda, Xavier Bautista, representant de l’empresa Lleida Truck Center, ha recordat que el projecte va començar al 2024 amb la primera fase, el taller oficial Volvo Truck & Bus, que es va inaugurar el juliol de 2025 i on treballen actualment 25 persones. Ha subratllat la celeritat amb què han obtingut la llicència per la segona fase, un taller multiservei dels vehicles industrials (no la tractora) i remolcs, dedicat a reparacions ràpides de mecànica, llunes, pneumàtics i xapa i pintura, a més de túnel de rentat. Tenen previst començar obres al juny i inaugurar al maig de l’any vinent, inicialment amb 50 treballadors. I queda encara una tercera fase, una estació d’ITV, que està a l’espera de què la Generalitat culmini un canvi normatiu per liberalitzar aquest sector. L’objectiu és arribar a les 120 persones treballant quan les tres fases estiguin en ple rendiment.
L’Oficina Invest in Lleida ja ha acompanyat i agilitzat els tràmits administratius a 24 projectes amb una inversió empresarial prevista de 172 milions d’euros. El projecte presentat avui és el primer que obté l’interés estratègic local. El polígon de Torre Solé s’està perfilant com a punt de referència en l’àmbit logístic i, a més, cal destacar la previsió de creixement de 6 milions de metres quadrats de sòl industrial, amb l’ampliació del polígon del Segre, el nou de Torreblanca i la terminal ferroviària. D’aquesta manera, Lleida serà un node logístic i industrial de l’interior de Catalunya i el corredor mediterrani.