La Paeria impulsa la Responsabilitat Social Corporativa entre empreses i ONGD’s amb la jornada “Connectant Valors”
La iniciativa, que té lloc avui a la Llotja, té l’objectiu d’intercanviar impressions entre el tercer sector i el món empresarial i teixir aliances i relacions estratègiques
La iniciativa, que té lloc avui a la Llotja, té l’objectiu d’intercanviar impressions entre el tercer sector i el món empresarial i teixir aliances i relacions estratègiques
La Llotja acull avui la segona edició de la jornada “Connectant Valors”, una iniciativa organitzada per l’Ajuntament de Lleida amb l’objectiu de compartir experiències empresarials i projectes solidaris i crear un espai de treball on teixir aliances i relacions estratègiques entre el món empresarial i el tercer sector.
Més de quinze organitzacions no governamentals i prop d’una vintena d’empreses participen enguany en aquesta iniciativa, organitzada per la Regidoria de Cooperació i l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO). El regidor d’Ocupació, Xavi Blanco, i el regidor de Cooperació, Jackson Quiñónez, han donat el tret de sortida a aquest esdeveniment i han destacat la importància de fer xarxa i unir esforços per tirar endavant projectes de responsabilitat social corporativa.
La jornada vol crear l’espai idoni perquè les empreses coneguin els projectes de cooperació internacional en els quals treballen les entitats de la ciutat per intercanviar interessos i poder establir futures relacions de col·laboració.
La conferència inaugural de la jornada ha anat a càrrec de l’oftalmòleg de la Fundació Ferreruela Sanfeliu, Rafael Ferreruela. Posteriorment ha tingut una taula de bones pràctiques on diferents empreses de Lleida, que ja estan col·laborant amb entitats i ONG locals han explicat les seves accions, els seus objectius i la finalitat per la qual han decidit col·laborar amb el tercer sector. La jornada contempla també “Pich Rounds”, un espai per donar a conèixer projectes de cooperació de la mà de diferents ONGd de la ciutat.
La conferència “Beneficis fiscals i com desgravar hisendes les aportacions a la RSC i les donacions a ONG’s”, a càrrec de Cristina Cristòfol, de la Gestoria Santos i Presidenta de l’ONG Sàhara Ponent, ha posat el punt i final a l’esdeveniment.
Les entitats que han presentat els seus projectes a la jornada Connectant Valors han estat: Veïns del món Solidaris, Associació de senegalesos Hebolo Soukabe Boundou, ACDC.Lleida.cat, Union Denndal Comune, Associació Reintegra, Fulbe Fuladuu Kolda, Garrigues cooperació Internacional, CEHDA, Colors de ponent, Superant Fronteres, Sàhara Ponent, Teixpetaniloyant – Teixint, SED, Ndiatiguia, Associació d’Ucraïnesos Girasol i la Fundació Lleida Solidaria.