Imatge de la trobada d'aquest matí a la seu de la conselleria.

La Paeria presenta a la Generalitat els projectes per reduir els riscos d’inundabilitat a la ciutat i per a la transformació de la Mariola

L’alcalde Larrosa ha mantingut una reunió de treball amb la consellera Paneque i ha agraït la predisposició i la sensibilitat de la Generalitat per a col·laborar amb projectes estratègics per a Lleida

L’alcalde Larrosa ha mantingut una reunió de treball amb la consellera Paneque i ha agraït la predisposició i la sensibilitat de la Generalitat per a col·laborar amb projectes estratègics per a Lleida

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa ha mantingut avui una reunió de treball amb la consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, per tal col·laborar en l’impuls a diferents projectes estratègics per la ciutat.

Una de les principals qüestions abordades han estat els projectes per reduir els riscos d’inundabilitat a la ciutat. En particular l’alcalde ha plantejat la proposta que tirarà endavant la Paeria per augmentar la capacitat hidràulica de la canalització mitjançant l’excavació de la llera, que es va presentar a la darrera comissió de Gestió de la Ciutat, amb un pressupost de 5.141.527,51€.

En aquest sentit, la Paeria té previst presentar aquestes obres a les convocatòries d’ajudes que estableix l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) per a la reducció de riscos d’inundacions. La reducció del risc d’inundabilitat a la ciutat tot garantint que se suporten els cabals màxims previstos en períodes de 100 anys, ha de permetre tirar endavant diferents equipaments previstos al marge esquerre del riu Segre, com són el nou institut de Cappont, l’ampliació de l’escola Camps Elisis i del CAP del barri, així com el projecte de les Platges de Lleida.

Durant la trobada, l’alcalde ha presentat també a la consellera Paneque el Pla de Millora Urbana de la Mariola, que preveu la transformació d’un àmbit de 23.000 m² a l’entorn dels blocs Mariola amb actuacions en els àmbits urbanístics, residencials, socials i ambientals.

El paer en cap ha agraït la predisposició i la sensibilitat de la Generalitat per col·laborar per tirar endavant aquests projectes que considera estratègics pel futur de la ciutat.

Per part de la Generalitat, la reunió ha comptat també amb la participació del secretari de la conselleria, Víctor Puga, i del director de l’Agència Catalana de l’Aigua, Josep Lluís Armenter, mentre que l’alcalde Larrosa ha estat acompanyat per la primera tinenta d’alcalde, Begoña Iglesias.