L'Ajuntament de Lleida projecta renovar la plaça de Galícia de la Mariola per guanyar espai verd i d’ombratge
L’alcalde Larrosa destaca que accions com aquesta ajuden a adaptar la ciutat al canvi climàtic i milloren el confort dels ciutadans
Actualment, les brigades municipals estan duent a terme actuacions de manteniment a la plaça com reparar paviment i repintar la barana
L’alcalde Larrosa destaca que accions com aquesta ajuden a adaptar la ciutat al canvi climàtic i milloren el confort dels ciutadans
Actualment, les brigades municipals estan duent a terme actuacions de manteniment a la plaça com reparar paviment i repintar la barana
L’Ajuntament de Lleida projecta una reforma de la plaça de Galícia, al barri de la Mariola, per eliminar paviment dur i guanyar espai verd i ombratge, en el marc de les actuacions per anar adaptant la ciutat a les temperatures més rigoroses que es registren arran del canvi climàtic.
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat del Comissionat de l’Espai Públic, Jordi Domingo, ha visitat aquest matí aquesta plaça, on les brigades municipals estan duent a terme actuacions de millora. En concret, estan efectuant tasques de reparació de paviments i repintant la barana. També està previst instal·lar una barana en una rampa, per reforçar la seguretat dels vianants, i s’han retirat unes soques d’arbre i s’han netejat grafitis.
“Al marge de fer fa uns dies actuacions de millora paisatgística i neteja de grafitis, el Comissionat de l’Espai Públic m’ha proposat una actuació una mica més rotunda que és guanyar zona verda i això crec que és una bona opció”, ha explicat el paer en cap durant la visita, en la que també han participants representants de l’associació de veïns del barri.
“El que es farà és substituir asfalt, rajola, i avançar en zona verda i arbres, que és el que genera un major confort. Totes les zones dures de la ciutat, amb el rigor climàtic al qual estem sotmesos en aquests darrers anys requereixen accions de renaturalització i aquesta petita actuació ens ajudarà a donar més aire, a respirar i, sobretot, facilitar ombra de cara a l’estiu. Al barri de la Mariola es fa molta vida al carrer i el fet que hi hagi zones ombrejades, ajuda”, ha remarcat.
En aquest sentit, ha recordat el futur pla de la Mariola avança en generació d’espais verds i comunitaris, a més d’intervenir en l’espai residencial.