La Paeria subvenciona amb 41.400 euros entitats de la ciutat que impulsen activitats educatives
La Regidoria d’Educació va resoldre el 2024 dues convocatòries perquè s’hi poguessin acollir entitats que treballen en el món de l’educació i associacions de familiars d’alumnes
Trenta-sis associacions van acollir-s’hi per desenvolupar accions de temàtiques diverses, com l’educació inclusiva, la sexualitat a l’aula, els ODS o activitats esportives
La Regidoria d’Educació va resoldre el 2024 dues convocatòries perquè s’hi poguessin acollir entitats que treballen en el món de l’educació i associacions de familiars d’alumnes
Trenta-sis associacions van acollir-s’hi per desenvolupar accions de temàtiques diverses, com l’educació inclusiva, la sexualitat a l’aula, els ODS o activitats esportives
L’Ajuntament de Lleida ha subvencionat amb 41.400 euros entitats de la ciutat que, en la seva activitat, inclouen accions vinculades a l’educació i el lleure educatiu. La Regidoria d’Educació va obrir el 2024 dues línies subvencionadores que, d’una banda, es destinava a entitats del món de l’educació, i, de l’altra, a associacions de familiars d’alumnes de Lleida (AFAS) o Associacions de Pares i Mares (AMPAS). Ambdues, que es preveu tornar a convocar aquest 2025, promouen la participació de la infància i l’adolescència en projectes que treballen temes diversos que els permeten ampliar coneixements i desenvolupar el pensament i esperit crític mitjançant activitats extraescolars i de lleure.
Trenta-sis organitzacions han rebut suport econòmic. En concret, s’han destinat 18.400 a catorze entitats del món de l’educació i 23.000 euros a vint-i-dues associacions de familiars d’alumnes.
L’objectiu d’aquests ajuts és incentivar iniciatives i actuacions adreçades ampliar capacitats i adquirir experiència en temes com els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la sensibilització en relació amb els efectes del canvi climàtic, estils de vida saludables o el coneixement dels Drets dels Infants.
Alhora, s’incentiva que les entitats treballin la inclusió amb els infants i els adolescents i les seves famílies, amb aspectes com el dret a la identitat i acabar amb els estereotips que provoquen marginació per motius d’identitat de gènere i orientació sexuals; que puguin viure lliures de qualsevol classe de violència i amb un nivell adequat de protecció, o els drets dels nens i nenes amb discapacitat a tenir la millor qualitat de vida possible.