L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat d'una nombrosa representació de la Corporació Municipal, ha assistit a l'inici de la Festa Major dels Mangraners.

Larrosa: “Al setembre començarà la transformació dels Mangraners. Sou el barri de les noves oportunitats”

L’alcalde, que ha assistit al tret de sortida de la Festa Major de Mangraners, ha assegurat que “us hi acompanyarem perquè tot estigui preparat per al canvi en una zona que atraurà serveis públics, on es desenvoluparà la zona esportiva, hi haurà nous residents i es possibilitarà l’emancipació dels veïns i les veïnes del barri”

L’alcalde, que ha assistit al tret de sortida de la Festa Major de Mangraners, ha assegurat que “us hi acompanyarem perquè tot estigui preparat per al canvi en una zona que atraurà serveis públics, on es desenvoluparà la zona esportiva, hi haurà nous residents i es possibilitarà l’emancipació dels veïns i les veïnes del barri”

El paer en cap, Fèlix Larrosa, acompanyat de la primera tinenta d’alcalde, Begoña Iglesias; del regidor de Mangraners, Roberto Pino, i la presidenta de l’AV Mangraners, Pilar Sánchez, ha assistit aquest dimecres al tret de sortida de la Festa Major del barri que se celebrarà fins diumenge.

L’alcalde, que ha expressat la seva alegria de retrobar-se amb el veïnat dels Mangraners, ha assegurat que “la transformació del barri comença al setembre. Sou el barri de les noves oportunitats”. Larrosa ha assegurat que “us hi acompanyarem perquè tot estigui preparat per al canvi en una zona que atraurà serveis públics, on es desenvoluparà la zona esportiva, hi haurà nous residents i es possibilitarà l’emancipació dels veïns i de les veïnes del barri”.

“Més habitatge és sinònim de vida al barri”

I és que el paer en cap ha assegurat que “avancem en promoure nou habitatge al barri, ja que al setembre es lliuraran els primers 42 dels 121 habitatges amb preus assequibles que s’estan construint als carrers Vendrell i Albi, dels quals una quarta part de cada edifici estarà reservat a menors de 35 anys”.

Així mateix, ha avançat que en total hi haurà 177 habitatges nous, com els 22 habitatges unifamiliars que es construiran al carrer Josep Betriu.

“Més habitatge vol dir continuar fent xarxa comunitària i activitat en els vostres carrers, places, a les escoles. Més habitatge és sinònim de més vida”, ha assegurat l’alcalde.

Dinamització de l’activitat comercial i social

Pel que fa als locals dels Mangraners que poden acollir comerç de proximitat, la Paeria té censats 58 locals al barri dels quals 18 estan sense activitat. “És un altre dels reptes que ens hem marcat de manera prioritària: dinamitzar l’activitat comercial i social”, ha posat de relleu l’alcalde. “Són accions importants per fer possible que els i les joves del barri pugueu desenvolupar la vostra vida aquí, fent camí en l’espai on heu viscut. Contribuint activament també a fer-lo créixer i generar noves oportunitats”.

Larrosa també ha explicat que es revisarà la millora de la mobilitat al barri i que properament s’iniciaran millores en l’aigua i el clavegueram del barri

El paer en cap ha fet esment que aquest és el primer any en què el barri celebra la seva Festa Major amb la recuperació oficial del nom del barri: Mangraners. El Consell de Ciutat va aprovar-ho al juliol de l’any passat i el nou nomenclàtor ho ha incorporat.

Per acabar, Larrosa també ha anunciat que la propera edició del Festival d'Art Urbà Gamma se celebrarà als Mangraners.

“Esforç, comunitat i treball han estat, de sempre, la vostra força en aquests 80 anys de vida del barri. Gràcies per ser còmplices, i protagonistes actius de cada avenç dels Mangraners, que és, també, el progrés de tota la ciutat”, ha conclòs Larrosa.

Abans dels parlaments, Josep Maria Gilart ha estat l’encarregat de fer el pregó de la Festa Major de Mangraners. El xupinazo ha donat pas a la cercavila des de la plaça Joan XXII fins al pavelló municipal del barri on la batucada Tamtatukem, els Gegants i els Capgrossos del Col·lectiu Cultural Cappont i del Centre Cultural Garrigues han amenitzat l’inici de la festa.

L'inici de la Festa Major ha comptat amb l'assistència d'una nombrosa representació de la Corporació Municipal. Per part del grup municipal del PP, el cap de l'oposició, Xavi Palau i el regidor Roger Melero; la portaveu de Junts, Violant Cervera; la portaveu d'ERC, Jordina Freixanet, i la regidora Sandra Castro, i la portaveu de VOX, Gloria Rico. També ha assistit el subdelegat del Govern, José Crespín; el president de la FAVLL, Toni Baró, i el president de la Casa d'Andalusia, Jordi Solana, entre altres.