Larrosa destaca el paper de les entitats en “la construcció d’una ciutat més cívica”
Signatura dels convenis de col·laboració amb la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida, la Federació Catalana del Voluntariat Social i la Federació de Cases i Centres Regionals
El paer en cap demana a les entitats que contribueixin a fer pedagogia contra l'incivisme
Signatura dels convenis de col·laboració amb la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida, la Federació Catalana del Voluntariat Social i la Federació de Cases i Centres Regionals
El paer en cap demana a les entitats que contribueixin a fer pedagogia contra l'incivisme
L’Ajuntament de Lleida ha renovat avui els convenis de col·laboració amb les entitats de participació de la ciutat per mantenir el compromís en l’impuls de la convivència, el voluntariat i la integració a la ciutat. L’alcalde, Fèlix Larrosa, ha signat els acords amb la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAVLL), la Federació Catalana del Voluntariat Social (FCVS) i la Federació de Cases i Centres Regionals de Lleida, i ha remarcat que “avui, més que mai, és necessari l’activisme a la ciutat, en diferents àmbits, per fer créixer els projectes com a comunitat, una comunitat que és diversa i complexa“.
El paer en cap ha advocat per la participació de les entitats en “la construcció d’una ciutat més cívica” i ha apuntat que, “per això també hi ha les normes”. En aquest sentit, ha demanat la col·laboració de les entitats a l’hora de fer pedagogia contra l’incivisme a la ciutat. “Hem de fer aquest exercici, us necessitem a vosaltres per construir comunitat, us necessitem a vosaltres perquè contribuïu a fer pedagogia sobre el civisme i la convivència, però l’administració, l’alcalde i el govern municipal han d’actuar de manera contundent”, vetllant pel compliment de l’ordenança, ha afirmat.
L’alcalde també ha destacat que el Palau de Vidre “està cridat a ser un equipament obert per a tothom per dur a terme iniciatives i projectes”.
Per la seva banda, el regidor de Participació, Roberto Pino, ha subratllat “el compromís de l’Ajuntament de continuar donant suport al moviment veïnal, impulsant el voluntariat i enfortint la convivència i la diversitat cultural. Tres àmbits fonamentals per construir una ciutat més participativa, cohesionada i solidària”. L’import total dels convenis signats és de 73.040 euros.
El president de la FAVLL, Toni Baró, ha agraït el suport de l’Ajuntament de Lleida, ha posat de manifest la importància de disposar de més recursos i ha valorat el fet de poder disposar ja d’una nova seu “amb dignitat” al Palau de Vidre.
Al seu torn, el delegat de la FCVS, Joan Ramon Saura, ha reivindicat el paper “d’escola activa” del voluntariat perquè ningú sigui “invisibilitzat” dins la societat.
Finalment, el vicepresident de la Federació de Cases i Centres Regionals de Lleida, Eligio Suevos, ha agraït la col·laboració de la Paeria i s’ha posat també a la seva disposició.