Més de 9.000 persones han assistit als espectacles, tallers i la gran gala organitzats per celebrar el 15è aniversari de la Llotja.

Més de 9.000 persones assisteixen al 15è aniversari de la Llotja

L'equipament ha batut el seu rècord d’assistència en un sol dia 

Larrosa: “Seguirem fent història des d’aquest edifici, perquè Lleida, segona capital de Catalunya, també ho és de les oportunitats i del talent” 

La gala d’aniversari ha comptat amb els humoristes Ferran Aixalà i Jordi Huete, que han presentat una bateria d’exhibicions d'òpera, titelles, projeccions animades, cant coral i dansa, entre altres. 

L'equipament ha batut el seu rècord d’assistència en un sol dia 

Larrosa: “Seguirem fent història des d’aquest edifici, perquè Lleida, segona capital de Catalunya, també ho és de les oportunitats i del talent” 

La gala d’aniversari ha comptat amb els humoristes Ferran Aixalà i Jordi Huete, que han presentat una bateria d’exhibicions d'òpera, titelles, projeccions animades, cant coral i dansa, entre altres. 

Més de 9.000 persones han assistit als espectacles, tallers i la gran gala organitzats durant el dia d’avui per celebrar el 15è aniversari de la Llotja. L’equipament ha batut el seu rècord d’assistència, ja que no havia acollit mai tanta gent en un sol dia. 

El punt final a la celebració ha estat una gran gala d’aniversari, que s’ha celebrat a l’Auditori Ricard Viñes i ha exhaurit totes les localitats. L’acte ha comptat amb Ferran Aixalà i Jordi Huete com a mestres de cerimònia, els quals han donat pas a una desena d’espectacles de la mà d'artistes lleidatans per celebrar l’art en totes les seves formes: dansa amb gobelins, òpera a càrrec d’Àngel Òdena, projeccions animades, música de la coral de l’Orfeó Lleidatà, l’espectacle “Kompass” de la companyia de dansa Kampai, una intervenció d’Òscar Ribes amb titella, un monòleg amb piano d’Antoni Tolmos i una actuació final de Lluís Sánchez, guanyador 2024 d’Eufòria de TV3. També s’ha mostrat un vídeo recopilatori dels millors moments de la Llotja els últims 15 anys. 

L’alcalde, Fèlix Larrosa, ha donat la benvinguda a tots els i les assistents a la gala i ha remarcat: “La Llotja fa Lleida més capital”, i ha afegit: “Seguirem fent història des d’aquest edifici, perquè Lleida, segona capital de Catalunya, també ho és de les oportunitats i del talent”. En aquest sentit, ha definit la Llotja com a “generadora d’oportunitats” i ha destacat el seu valor patrimonial tot assegurant que “ens ha situat al capdavant”. Larrosa també ha recordat que per l’equipament hi han passat 1,3 milions de persones i que ha generat un impacte econòmic de la ciutat de més de 160 milions d’euros des de que es va inaugurar. 

A la gala també hi han assistit les tinentes d’alcalde Begoña Iglesias i Cristina Morón, la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, el regidor de Festes, Xavi Blanco, el regidor de Participació, Drets Civils i Igualtat, Roberto Pino, la delegada del Govern, Núria Gil, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn i els exalcaldes Àngel Ros i Antoni Siurana, entre altres autoritats. 

Final de Festa dels 15 anys de la Llotja 

Des de les 10 h fins a les 22 h s’han dut a terme més de trenta espectacles gratuïts d’accés lliure per a tots els públics de dansa, teatre, música, lletres, tecnologia i arts plàstiques i visuals per part de diversos col·lectius i artistes lleidatans en les diferents sales i foyer de l’edifici, que han donat la possibilitat als visitants de passejar per cada racó de La Llotja i gaudir de les diverses mostres d’art i cultura. 

A la tarda, en concret, els i les visitants han pogut gaudir d’un tast de cafè al Restaurant Davall; una exhibició de dansa de les escoles d’aquest art de la ciutat; una trobada d’artistes, que ha comptat amb la participació de Carles Porta, Júlia Cruz, Ares Piqué, Joel Muñoz, Pau Arnal, Manel cabeza, Ivi i Kenya Sauer; una sessió de micro obert; l’espectacle “Kissu” del Centre de titelles; una segona sessió d’ “Hotel Room”, espectacle de microteatre de la mà d’Ares Piqué i tres espectacles de dansa: “Time” amb música en viu, un d’adaptat per a persones amb discapacitat auditiva a càrrec de Iria Llena i l'últim de “Happy Everything”, d’Agnès Sales. AM+ ha seguit ambientant l’espai amb la seva música durant tota la tarda. 

Bonavista, Pharramaireles-Rafael Maireles, Joan Giralt de Promethea, la Nao Studio, Iolanda Sebé, Miriam Fuentes, Núria Roselló, Mercè Humedas, Sònia Alins i Lídia Vives han exposat la seva obra al foyer principal de l’edifici durant tot el dia. 

La jornada també ha comptat amb un espai gastronòmic amb tastos de cafè i vi a càrrec de Shalom-Ilersis, i plats tradicionals elaborats pels cuiners de la Fecoll, amb caragols i productes frescos de l'Horta de Lleida.