Sortida a Barcelona dels Amics de La Panera, organitzada pel Centre d'Art La Panera. A la foto, galeria PratsNoguerasBlanchard i Bombon Projects..

Sortida dels Amics de La Panera a Barcelona per aprofundir en l’obra d’Ignasi Aballí exposada al centre d’art

En el marc de la mostra “White Pages”, a cura d'Anna Roigé, s’ha proposat una visita a espais poc accessibles per a l’espectador, com el mateix taller de l’artista Aballí, el dipòsit d’una col·lecció privada o diverses galeries d’art

En el marc de la mostra “White Pages”, a cura d'Anna Roigé, s’ha proposat una visita a espais poc accessibles per a l’espectador, com el mateix taller de l’artista Aballí, el dipòsit d’una col·lecció privada o diverses galeries d’art

Els Amics de La Panera han gaudit aquesta setmana d’una sortida a Barcelona organitzada pel Centre d’Art La Panera en què han pogut aprofundir en l’obra d’Ignasi Aballí, artista que actualment exposa al centre d’art. En el marc de la mostra “White Pages” d’Aballí, a cura d’Anna Roigé, el grup que ha participat en la sortida ha pogut conèixer millor el treball d’aquest artista de l’art conceptual de l’Estat Espanyol amb la visita al seu taller. Aballí els va mostrar la seva metodologia de treball i el seu interès pels límits de la representació i la percepció.

Segons va explicar, sovint treballa amb un llenguatge minimalista i practica la intervenció mínima, tant en superfícies de color com en la incorporació d’elements quotidians com la pols o la llum. L’obra d’Aballí beu de l’excés d’imatges i sembla buscar-ne el negatiu. Com ell mateix apunta: "fer més amb menys".

La jornada a Barcelona va permetre veure espais poc accessibles per a l’espectador. Així, a més del taller d’Aballí, es va concertar la visita a la Fundació Suñol, amb la seva mostra actual “Equipo Crónica. La història de l’art com a pretext”, amb obres procedents de col·leccions privades i museus de Barcelona, València, Madrid i França, que descobreixen el qüestionament de l’Equipo Crónica envers les pintures històriques i els retrats oficials, concretament del període franquista, així com cap als rols del “creador” i de l’espectador.

L’itinerari va seguir a la tarda pel carrer Trafalgar per visitar tres galeries. Bombon Projects, amb seu a Barcelona des del febrer del 2017 actua en altres contextos com ara fires internacionals i projectes deslocalitzats. La galeria representa actualment una generació d’artistes locals i internacionals, amb un programa que també enfoca la seva atenció en artistes històrics del context proper.

La següent parada va ser a la Dilàlica, una galeria inaugurada el 2019. El local en sí mateix és l'eix del projecte, tant físicament com conceptualment i metafòricament. Dilalica compta amb presència a Nova York i Madrid.

Finalment, la visita va incloure la Galeria Carles Taché, amb més trajectòria, fundada i dirigida des del 1986 per Carles Taché. Internacionalment, ha participat en les més importants fires d'art contemporani, com FIAC (París), Art Cologne, ARCO (Madrid) o KIAF (Corea) o ShContemporary (Shanghai), i ha estat reconeguda amb el Premi ACCA de l'Associació de Crítics d'Art el 1987 i el 2000, el Premi Llibertat del Centre Internacional de Pau de Sarajevo (1995) o el Premi GAC a la galeria per la seva trajectòria el 2013, entre altres.