Uns 600 alumnes de 2n d’ESO aprenen els Objectius de Desenvolupament Sostenible amb l’obra Pols.

Uns 600 alumnes de 2n d’ESO aprenen els Objectius de Desenvolupament Sostenible amb l’obra Pols

La Regidoria de Cooperació ha tornat a programar l’obra amb l’Aula Municipal de Teatre i, com a novetat, ha renovat la guia didàctica per facilitar als centres educatius el treball amb els ODS

A més de les representacions per a l’alumnat, avui es representa Pols per a les famílies al Teatre municipal de l’Escorxador

La Regidoria de Cooperació ha tornat a programar l’obra amb l’Aula Municipal de Teatre i, com a novetat, ha renovat la guia didàctica per facilitar als centres educatius el treball amb els ODS

A més de les representacions per a l’alumnat, avui es representa Pols per a les famílies al Teatre municipal de l’Escorxador

Uns 600 alumnes de 2n d’ESO assistiran a la representació de l’obra de teatre Pols que dona a conèixer els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). La Regidoria de Cooperació ha organitzat una nova edició d’aquesta iniciativa amb la col·laboració de l’Aula municipal de Teatre de Lleida, perquè “és un teatre fet i creat per joves i que s’adreça als joves”, tal com ha indicat el regidor de Cooperació, Jackson Quiñónez.

Enguany, s’han programat dues sessions demà per a l’alumnat de set centres educatius, que són l’Escola del Treball, FEDAC, INS Josep Lladonosa, INS Joan Oró, Sant Jaume les Heures, INS Joan Solà de Torrefarrera i INS Guindàvols.

Hi ha una tercera representació aquest dijous a la tarda, que s’obre a les famílies i el conjunt de la ciutadania (reserva entrades). Als quasi 600 alumnes se sumen les més de 150 persones que aniran avui a l’obra, gratuïtament. Totes les sessions es fan a la sala 1 del Teatre municipal de l’Escorxador.

El regidor Quiñónez ha explicat que el projecte pren el teatre com a eina eficaç i eficient per arribar el missatge dels ODS a diferents col·lectius. Així, l’obra tramet informació crítica i compromesa amb la realitat del moment i pretén fer reflexionar.

Nova guia didàctica

Enguany, com a novetat, s’ha creat una nova guia didàctica que es prepara per a l’equip docent perquè, abans de veure l’obra, pugui treballar amb l’alumnat les temàtiques que engloben els ODS, com ara del medi ambient, la solidaritat o la igualtat de gènere. La guia s’envia a tots els centres educatius de la ciutat perquè puguin tractar els temes de manera transversal.

Sinopsi de Pols

A l’obra, set joves es troben tancats en un espai indefinit. La incertesa de saber què passa a l'exterior els porta a descobrir-se, a ells mateixos, i trobar una manera de fugir cap endavant. En un moment de la representació es diu “... i el planeta no s'ofegarà entre les aigües. Ni un diluvi caurà entre el pols de la terra. Serà la pols que estem creant la que ens posarà entre l'espasa i la paret. Entre el passat i el futur tenim el present que s'està guanyant a pols arribar a una situació de no retorn. Un canvi de consciència o la pols ens ofegarà”.