VI edició del "Gaudim a la plaça" a Balàfia.

VI edició del “Gaudim a la plaça” a Balàfia

El fil conductor d’enguany és el foment del temps d’oci i lleure en família, amb la proposta d’activitats obertes a tothom el divendres 14 d’abril a la tarda, a la plaça Maria Aurèlia Capmany

El fil conductor d’enguany és el foment del temps d’oci i lleure en família, amb la proposta d’activitats obertes a tothom el divendres 14 d’abril a la tarda, a la plaça Maria Aurèlia Capmany

La Comissió d’escola i entorn del barri de Balàfia ha organitzat per aquest divendres, 14 d’abril, la VI edició del “Gaudim a la plaça”, amb activitats per a infants i famílies a la plaça Maria Aurèlia Capmany, al costat del Centre cívic del barri. De les 17 a les 19.30 h, hi haurà accions diverses, preparades per les entitats implicades en el projecte, perquè tothom pugui compartir un espai de joc i socialització.

Un dels objectius que la Comissió s’ha proposat per aquest curs és el foment del temps d’oci i lleure en família. Per això, en aquesta iniciativa es dona importància al treball comunitari i al fet de construir conjuntament una actuació dirigida a infants, adolescents, joves i famílies del barri.

Les Comissions s’emmarquen en el Pla Educatiu d’Entorn de Lleida i són un espai de trobada i de treball de diferents institucions, recursos i entitats dels barris de la ciutat. Entre altres funcions, vetllen per dissenyar i articular actuacions, com el “Gaudim a la plaça”, de caràcter comunitari, lúdic i educatiu, adreçades a la població infantil i juvenil i les seves famílies. Les Comissions esdevenen espais on es comparteixen interessos i inquietuds entre diversos agents socials i professionals de la zona, vinculats amb el territori i amb el món de la infància i l’adolescència.

Els Plans Educatius d’Entorn, fruit del conveni entre la Paeria i el Departament d’Educació, són una proposta educativa per donar respostes comunitàries i integradores a les necessitats presents en la societat. D’aquesta manera, a través de la coordinació i dinamització d’accions educatives en diversos àmbits, s’intervé amb els infants i joves. Aquestes accions s’adrecen a l’alumnat i la comunitat educativa, però adopten una sensibilitat especial cap als perfils socials més vulnerables.