Prop de 700 persones inicien el curs escolar a l’Escola i el Conservatori Municipal de Música de Lleida
El Conservatori Municipal de Música de Lleida porta a partir d’enguany el nom de Ricard Viñes en el 150 aniversari del seu naixement
Èxit en la formació musical per a itineraris musicals, on es preveu ocupar totes les places ofertades
El Conservatori Municipal de Música de Lleida porta a partir d’enguany el nom de Ricard Viñes en el 150 aniversari del seu naixement
Èxit en la formació musical per a itineraris musicals, on es preveu ocupar totes les places ofertades
L’Ajuntament de Lleida atansa enguany l’educació musical a prop de 700 persones a través de l’Escola i el Conservatori Municipal de Música de Lleida. El regidor de Joventut, Educació i Ocupació Xavi Blanco, acompanyat del director del Conservatori i Escola Municipal de Música de Lleida, Josep Lluís Boix, ha realitzat aquesta tarda una visita a les instal·lacions d’ambdós centres educatius i ha saludat el professorat i els alumnes que es trobaven assajant.
Blanco ha destacat la importància de l’educació artística i musical en totes les etapes de la vida. “Aquesta diversificació d'ensenyaments permet que qualsevol persona amb inquietuds musicals pugui trobar un lloc adequat. L’objectiu principal és educar en la música a totes les edats i, per això, posem a l’abast de l’alumnat tot un seguit d’activitats que, a més de les classes, ajuden a completar la formació (organització d’intercanvis amb altres centres, setmana cultural, concerts, colònies...).
Finalment, el responsable d’Educació de la Paeria ha destacat “l’èxit de la formació musical per a persones grans, amb pràcticament totes les places ocupades cada curs ”. En aquest sentit, també tenen molt bona acollida les corals adreçades a persones majors de 65 anys.
L’Escola Municipal de Música i el Conservatori de Lleida són els dos centres d’educació musical de titularitat municipal amb què compta la ciutat. L’Escola de Música ofereix un ensenyament no reglat adreçat a un alumnat força heterogeni, que va des de nens i nenes de sis anys fins a persones més grans que volen destinar una part del seu temps de lleure a gaudir de la música.
El Conservatori, per la seva banda, imparteix tots aquells estudis reglats que porta l’alumnat de música a la seva professionalització. El seu objectiu és educar en la música i, per aquest motiu, a més a més dels estudis reglats el centre ofereix una àmplia varietat d’activitats que ajuden a completar la formació dels alumnes, com intercanvis amb altres centres, la setmana cultural, concerts o colònies musicals, entre altres. Els instruments que actualment es poden estudiar al centre són flauta travessera, oboè, clarinet, fagot, saxòfon, trompa, trompeta, trombó, tuba, percussió, violí, viola, violoncel, contrabaix, acordió, guitarra, orgue i piano. A partir d'enguany, el Conservatori Municipal de Música de Lleida porta el nom de Ricard Viñes en el 150 aniversari del seu naixement.