<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/10803>>.

El llibre "Dones de Lleida" repassa la situació de les dones al s.XIX i principis del XX

Articles de Quintí Casals, Eulàlia Vega, Joan Sagués San José, Montse Palau, Jaume Barrull, Antoni Jové, Ramon Morell i Àngels Santa. El pròleg és de Mari Ángeles Calero

Articles de Quintí Casals, Eulàlia Vega, Joan Sagués San José, Montse Palau, Jaume Barrull, Antoni Jové, Ramon Morell i Àngels Santa. El pròleg és de Mari Ángeles Calero

La Paeria i l'editorial Alfazeta han presentat aquest dilluns a la tarda el volum Dones de Lleida. De la Restauració a la Guerra Civil, que a través del treball de diversos autors ofereix una aproximació a la situació de les dones de Lleida del segle XIX i primer terç del segle XX. De fet, els treballs mostren el paper fonamental de les dones en la formació de la societat d'avui. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha destacat "la importància que treballs com Dones de Lleida es publiquin i divulguin una part de la història fonamental però ocultada".

El llibre inclou treballs d'Eulàlia Vega, Joan Sagués San José, Montse Palau, Jaume Barrull, Antoni Jové, Quintí Casals, Ramon Morell i Àngels Santa, i està prologat per Mari Ángeles Calero. Els textos aborden qüestions com la participació de les dones en els moviments socials; o la vinculació de la dona amb l'educació, la ciència o el treball. Alhora, un dels capítols està dedicat a la pedagoga Josefa Reimundi.

La presentació de Dones de Lleida s'emmarca en el calendari d'actes programats per l'Ajuntament de Lleida per commemorar el Dia Internacional de les Dones (vegeu enllaç Més informació).