Èxit de participació a les jornades de portes obertes a l’Horta de Lleida

Es preveu l'assistència de gairebé 300 persones durant tot el cap de setmana

Es preveu l'assistència de gairebé 300 persones durant tot el cap de setmana

El programa “Benvinguts a l’Horta de Lleida”, iniciativa que pretén que els ciutadans i ciutadanes coneguin de primera mà l’activitat que es du a terme a l’Horta de Lleida, ha estat un èxit de participació en la seva primera jornada. El regidor d’Horta i Medi Ambient, Josep Barberà, ha destacat “l’èxit de participació d’aquesta primera jornada" i ha explicat que "durant tot el cap de setmana es preveu l’assistència de gairebé 300 persones”. El responsable de l’Horta ha remarcat “la qualitat dels productes de l’Horta de Lleida” i ha subratllat que “aquestes iniciatives promocionen els petits productors de l’Horta de Lleida”. A més, Barberà ha assegurat que "s'estudiarà tornar a organitzar jornades de portes obertes a l'Horta de Lleida l’any vinent".

Durant les jornades de portes obertes, que tenen lloc durant aquest cap de setmana, els assistents poden visitar i conèixer quatre explotacions de l’Horta representatives del sector agrícola lleidatà, entre elles una explotació d’horta ecològica, una de fruita i melmelada, una central fructícola i una vaqueria. Durant la visita, els pagesos mostren els camps, els hivernacles, les eines, els cultius, el sistema de reg, la poda i les varietats cultivades, responent a les preguntes i interessos dels assistents.

L’objectiu d’aquesta activitat és que els ciutadans i ciutadanes de Lleida puguin conèixer de primera mà l'activitat que es du a terme en aquestes explotacions, apropant la ciutadania a l’Horta de les Terres de Lleida i donant a conèixer la feina dels pagesos.

Per tal de facilitar l’accés a aquestes explotacions, l’Ajuntament de Lleida ha organitzat un servei gratuït d’autobús. Els assistents, però, també poden realitzar la visita a peu, en bicicleta o en vehicle particular. La jornada de portes obertes finalitza demà diumenge a les 13 hores del matí.

L’actuació “Benvinguts a l’Horta de Lleida” està organitzada per l’Ajuntament de Lleida, en col•laboració amb la Fundació Lleida 21. Aquesta iniciativa està cofinançada a través del projecte europeu AGRIRPOXI (programa de cooperació transfronterera Espanya-França-Andorra) i el Departament d’Agricultura i Acció Rural.

La idea d’aquesta activitat s’inspira en els projectes francesos “de ferme en ferme” (www.defermeenferme.com), “Bonjour Campaigne” i “Bienvenue a la ferma”, que ja fa varis anys que es realitza en varies regions de França i presenta un gran èxit de participació.