<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/12202>>.

Tres explotacions lleidatanes premiades als premis Porc d’Or

L’alcalde de Lleida subratlla que Lleida és la ciutat de referència del sector porcí espanyolRos proposarà al Ple de l'Ajuntament la concessió de la placa de la ciutat a l'IRTA, creador dels premis Porc d'Or, amb motiu del seu 25è aniversari

L’alcalde de Lleida subratlla que Lleida és la ciutat de referència del sector porcí espanyolRos proposarà al Ple de l'Ajuntament la concessió de la placa de la ciutat a l'IRTA, creador dels premis Porc d'Or, amb motiu del seu 25è aniversari

La Llotja de Lleida ha acollit aquesta nit el lliurament dels premis de la XVII edició dels Porc d’Or, uns guardons impulsats per l’IRTA, l’Ajuntament de Lleida i la firma Pfizer Salud Animal que tenen l’objectiu d’incentivar i reconèixer la tasca de les empreses de porcí espanyoles.

L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit juntament amb el Secretari d’Estat de Medi Rural i Aigua, Josep Puxeu, i el Conseller d’Agricultura, Alimentació i Acció Rural de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Llena, la gran cita anual que reconeix l’excel•lència del sector porcí espanyol, on un cop més les explotacions catalanes i aragoneses han protagonitzat gran part dels assoliments.

El paer en cap, Àngel Ros, ha assegurat que “el lliurament d’aquests guardons s’emmarquen en una setmana dedicada al sector porcí, en la qual ha tingut lloc les jornades econòmiques del sector porcí LleidaPorc, el primer TastaPork i el Congrés Nacional de l’Associació Nacional de Veterinaris de Porcí (ANAVEPOR)”. En aquest sentit, Ros ha subratllat que “Lleida és el territori de més producció porcina de tot l’Estat, sent el sector porcí un sector bàsic per a l’economia lleidatana”. Finalment, cal destacar que l'alcalde de Lleida ha anunciat que proposarà al Ple de l'Ajuntament l'atorgament de la placa de la ciutat a l'IRTA amb motiu del seu 25è aniversari.

Quatre dels guardons lliurats a la gala han anat a parar a granjes lleidatanes. La granja Casañé d’Almacelles ha obtingut dues plates per Nacidos Vivos y Productividad Numérica en la 5ena categoría (explotacions de més de 1500 verres). La Granja Miquel Serra, d’Alcarrás, ha rebut el Porc d’Or de bronze per Tasa de Partos, mentre que Joaquim Clop, de Lleida, ha aconseguit un Porc d’Or de plata en el criteri Productividad Numérica, definit como el nombre de garrins despopats per verra productiva i any.

El Porc d'Or de Diamant d'enguany, la màxima distinció, l'ha guanyat per segon any consecutiu la Granja Castellers, de Taradell (Barcelona), de l’empresa Pinsos Sant Antoni. Una altra de les màximes distincions, el Porc d’Or a la major productivitat, l’ha guanyada la granja “El Sas” de Candasnos (Osca) de l’empresa CincaPorc de Fraga, per la seva mitja de 32,06 garrins despopats per verra i any.

Cal destacar que 85 explotacions de porcí d’arreu de l’Estat Espanyol han optat enguany als 45 premis Porcs d’Or.

Uns premis amb tradició
L’IRTA va crear els Premis Porc d’Or l’any 1994, per tal de reconèixer aquelles explotacions de porcí que superessin amb escreix els reptes del sector a través de la professionalitat, l’esforç i la utilització de millores a les tècniques de producció.

Des de la primera gala el 1994 fins a la celebrada aquesta nit, els premis s’han consolidat entre les empreses i granjes de porcí com un reconeixement a l’excel•lència en el seu treball. Cal destacar, en aquest sentit, que aquest vespre s’han donat cita, entre professionals, representants del sector i autoritats, unes 600 persones.

Lleida, capital del sector porcí a Espanya
Aproximadament el 40% del total de la producció porcina espanyola es produeix a la zona d’influència de Lleida, fet que manifesta el volum i la gran importància econòmica i social d’aquest sector a la demarcació. A més, cal destacar que Lleida ha estat durant aquesta setmana la capital del sector porcí a Espanya. A més de la gala de lliurament dels Premis Porc d’Or, Lleida ha acollit aquesta setmana les jornades econòmiques del sector porcí LleidaPorc, la celebració de la II edició del Congrés Nacional de l’Associació Nacional de Veterinaris de Porcí (ANAVEPOR), un esdeveniment que ha aplegat uns 400 professionals del sector porcí d’arreu del territori espanyol i el TastaPork, un un tast de porc blanc escollit per un especialista gastronòmic.