Raimat estrena el nou carrer Estació
La reurbanització de la zona ha comportat la millora del principal accés al nucli de la població amb la construcció de noves voreres, pavimentació de la calçada, així com nou enllumenat públic, passos de vianants, mobiliari urbà i plantació d’arbrat
La reurbanització de la zona ha comportat la millora del principal accés al nucli de la població amb la construcció de noves voreres, pavimentació de la calçada, així com nou enllumenat públic, passos de vianants, mobiliari urbà i plantació d’arbrat
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat del president de l’entitat menor descentralitzada de Raimat (EMD), Josep M. Domingo, ha presidit l’estrena de la reurbanització del carrer Estació, que s’ha dut a terme amb l’encesa oficial del nou enllumenat de la zona.
En aquest sentit, cal destacar que l’àmbit total d’actuació comprèn 4.240 metres quadrats en què s’ha renovat, també, la xarxa de sanejament i d’aigua potable. Pel que fa a la mobilitat, s’han construït 3 nous passos de vianants, dos dels quals són elevats, i s’ha col•locat nova senyalització vertical i horitzontal. La reurbanització del carrer Estació, que ha anat a càrrec de l’empresa MJ Gruas amb un pressupost de 400.000 €, ha inclòs la instal•lació de 26 nous punts de llum, la plantació de 7 arbres, la col•locació de 10 bancs i cadires, 6 papereres i un parterre de 82 metres quadrats amb plantes entapissants.
La reurbanització d’aquest vial, que ha significat la millora del principal accés al nucli de la població i que té una longitud total de 215 metres lineals i una amplada de 20 metres aproximadament, té una calçada de 8 metres d’amplada, amb dos carrils de circulació (un per sentit), aparcament lateral i dues voreres de 6 metres d’amplada cadascuna.
L'alcalde de Lleida ha visitat la nova urbanització del carrer i ha destacat que tota l'actuació realitzada respon a una llarga reivindicació dels veïns i veïnes i que s'engloba en el conjunt d'actuacions de millora que s'han dut a terme a la localitat en els darrers anys. Arxiu de so Àngel Ros.
Inversió d’1,1 M€ en noves infraestructures i equipaments
El paer en cap ha posat de relleu que la Paeria ha invertit en aquests darrers anys 1,1 milions d’euros en dotar a Raimat de noves infraestructures, equipaments i urbanitzacions de diversos carrers. Així, Raimat va estrenar el curs 2009-2010 una nova escola bressol amb capacitat per a una vintena d’infants i amb 100 metres quadrats d’espai per donar resposta a les peticions dels pares i mares de la població i com a aposta prioritària per l’educació del govern municipal.
La nova Escola Bressol Municipal de Raïmat es va construir amb el finançament del Fons Estatal d’Inversió Local i ha anat a càrrec de Construcciones Lumbierres, SL amb un pressupost total de 237.000 €. L'equipament contempla un edifici de planta baixa amb dues aules per als infants d'una superfície de 20 metres quadrats cadascuna. També té una zona d’administració, dos banys, un porxo d’uns 17 metres quadrats, i un petit equipament a cuina-càtering per manipular o preparar aliments. Tanmateix, el projecte arquitectònic ha previst una eventual futura ampliació de l'equipament per la qual cosa ha reservat una llenca de sòl adjacent. Recentment, els infants de l’Escola Bressol Municipal de Raimat, a través del programa de l’Agenda 21 Escolar han realitzat una plantació d’un total de cinc arbres. Per al projecte “Enjardinem el pati de l’escola i prenguem consciència i coneguem el nostre entorn natural”, l’Ajuntament de Lleida, a través de la regidoria de Medi Ambient, ha subministrat al centre un liquidàmbar, un castanyer d’Índies, una pícea i dues moreres que els infants de la EBM de Raimat, que tenen entre 1 i 3 anys, han ajudat a plantar. Cal destacar que també s’han plantat 6 arbres més a altres carrers de Raimat, en concret freixes i troanes.
A més, l’Ajuntament de Lleida va urbanitzar els carrers Tempranillo i Parellada amb una inversió 389.106,66 €. El carrer Tempranillo es troba situat entre el recinte de les piscines i el canal auxiliar de Catalunya i Aragó. L’actuació que s’ha dut a terme ha consistit en la construcció d’un nou clavegueram que fins ara no existia. També s’ha pavimentat el carrer i s’ha fet una vorera de dos metres d’amplada davant de les piscines i de quatre metres aprofitant l’arbrat actual, així com la instal•lació de 26 noves lluminàries. Igualment s’ha instal•lat nova senyalització vertical i horitzontal així com elements de mobiliari urbà: bancs i papereres.
El carrer Parellada discorre paral•lel al canal, entre els carrers Tempranillo i l’Estació. Aquest carrer ja disposa de voreres i serveis, per això l’actuació ha contemplat la pavimentació del mateix i la construcció dels elements superficials d’evacuació de les aigües de pluja.
La Paeria, a més, ha dut a terme obres de millora al magatzem polivalent, així com al recinte esportiu annex i, especialment, la zona de les piscines municipals de Raimat.
A la inauguració d'aquesta tarda hi han assistit també la 1a tinent d'alcalde i regidora d'Urbanisme Marta Camps, la tinenta d'alcalde Dolors Arderiu i els regidors Sara Mestres, Joan Gómez i Josep Barberà.