El servei municipal d’intèrpret de llengua de signes, també a l’estiu
Aquest servei, que la Paeria ofereix de forma gratuïta, es pot sol·licitar durant els mesos de juliol i agost, de 09 a 14 h
Aquest servei, que la Paeria ofereix de forma gratuïta, es pot sol·licitar durant els mesos de juliol i agost, de 09 a 14 h
L’Ajuntament de Lleida ofereix el servei d’intèrpret de llengua de signes per a persones sordes també a l’estiu, amb l’horari de dilluns a divendres, de 09 h a 14 h. Aquest servei municipal gratuït es va iniciar al mes de desembre a fi d’aconseguir la plena participació i integració en la societat d’aquest col·lectiu, superant les seves mancances comunicatives i arribant de forma igualitària a la informació i als serveis municipals. El servei es gestiona des de la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública.
El servei està disponible tant per a les persones sordes i sordcegues que necessitin fer ús d’un intèrpret a títol individual, així com per a les entitats de la ciutat que ho demanin. A més, es pot contactar amb les intèrprets de llengua de signes de l’Ajuntament des de qualsevol ordinador que compti amb càmera web i tingui instal·lat el programa per trucades via internet Skype. Així, per contactar-hi i sol·licitar informació sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament, els usuaris i usuàries del servei només han de buscar l’usuari “Serveis Personals” dins el programa Skype i contactar-hi en l’horari establert.
Per sol·licitar el servei, el demandant es pot adreçar al telèfon de l’Àrea de Persones amb Discapacitat de l’Ajuntament, el 973 700 374, o a través de l’adreça de correu discapacitats@paeria.cat, fent la reserva amb tres dies d’antelació. També es pot fer per Internet, omplint el full de petició que s’habilitarà al lloc web de la Regidoria de Serveis Personals i Salut Pública (http://serveispersonals.paeria.es/).