<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/15024>>.

Educació viària per a 10.000 estudiants de 47 centres educatius de Lleida

La tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Civisme i Règim Interior, Sara Mestres, i el regidor de Medi Ambient i Horta, Josep Barberà, han presentat aquest matí les activitats d’educació viària organitzades per l’Ajuntament de Lleida i la Guàrdia Urbana que, aquest curs 2011-2012, compten amb la participació d’un total de 9.990 alumnes de 47 centres educatius de Lleida.

Sara Mestres ha explicat que l’objectiu d’aquestes accions educatives, que enguany arriben a la 12ª edició, és “formar els nenes i les nenes de la ciutat en educació viària, ja que són els conductors i vianants del futur”. En aquest sentit, Mestres ha recordat que “des del 2007, Lleida acumula una davallada mitjana d’accidentalitat d’un 12% aproximadament, un resultat fruit d’un ampli ventall d’actuacions, entre elles un urbanisme controlat, les actuacions de la Guàrdia Urbana i programes de formació, entre altres”. Inclou tall de veu de Sara Mestres.

El programa d’Educació Viària es treballa des d’una doble vessant: teòrica, que es realitza en diferents sessions dins del mateix centre escolar, i pràctica, a les instal•lacions del Parc Infantil de Trànsit que aquests dies està instal•lat a Gardeny i en altres indrets de la ciutat al llarg de l'any

El Parc Infantil de Trànsit disposa d’un circuit per on poden circular les bicicletes i karts, equipat amb un sistema semafòric i senyals de trànsit. D’aquesta manera, els alumnes poden posar en pràctica els coneixements sobre vialitat que han adquirit prèviament a l’aula. Uns 2.220 nens i nenes (1.160 de 3r de primària i 1.060 de 5è de primària) de 32 centres educatius participaran enguany en aquesta activitat. Les institucions i empreses col•laboradores són el Servei Català de Trànsit, RACC, Cobega, La Flor de Vimbodi, Enderrocs Biosca, Pie, Cafès Tolesa, Ferreteria Albert Soler, EYSA i Autobusos de Lleida.

Els monitors de la Guàrdia Urbana són els encarregats d’impartir la formació d’aquest programa educatiu que es realitza tant dins com fora de les aules.

A banda del Parc Infantil de Trànsit, les activitats realitzades a l’exterior són: Dia sense Cotxes, espectacle Road Show sobre seguretat viària i accidents, Parc de Trànsit a Cucalòcum i el muntatge del circuit d’educació viària a diversos centres educatius, entre altres.