<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/15040>>.

Lleida homenatja Pepita Calvet posant el seu nom a un carrer dels Magraners

L’alcalde ha reconegut el seu treball com a educadora i catequista, per haver impulsat l’Escola Bressol al barri i també per la seva aportació en el moviment associatiu veïnal

L’alcalde ha reconegut el seu treball com a educadora i catequista, per haver impulsat l’Escola Bressol al barri i també per la seva aportació en el moviment associatiu veïnal

Lleida ha homenatjat l’activista veïnal lleidatana Pepita Calvet i Rubies posant el seu nou a un carrer del barri de Magraners. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha presidit l’acte en què s’ha descobert la placa al carrer, amb la presència dels familiars de l’homenatjada. L’alcalde ha afirmat que aquest ha estat un acte de justícia per la gran contribució de Pepita Calvet al barri de Magraners. Ros l’ha definit com una persona senzilla que "ha fet barri". En el seu parlament, el paer en cap ha subratllat el seu treball com a educadora en valors i com a catequista. I també ha recordat que va ser impulsora de l’Escola Bressol, així com també una persona molt implicada en el moviment associatiu veïnal.

El regidor de barri, Fèlix Larrosa, ha afegit que “el barri és el que és per les persones que hi viuen” i ha posat èmfasi en l’empremta que va deixar Calvet, amb el seu esforç i dedicació en ajudar els demés. L’acte també ha comptat amb la presència de la tinenta d’alcalde Marta Camps i dels regidors Joan Gómez i Dolors Arderiu. 

Pepita Calvet i Rubies va néixer a Castelló de Farfanya el 1920 i va morir a Lleida al setembre de 2009. Es va fer càrrec de la guarderia de la parròquia de San José de Magraners des del 1962 fins el gener de 1986, quan l’Ajuntament va passar a fer-se’n càrrec. Després va continuar com a catequista i fent altres col·laboracions en el servei de l’església. El carrer que a partir d’ara portarà el seu nom és la travessia entre els carrers Cervià i Joan Gavarra, donat que bona part d’aquest tram va ser el pati-jardí de la guarderia parroquial.

Comissió Especial de Denominació de Carrers

La Comissió Especial de Denominació de Carrers va aprovar, el passat mes de desembre, la denominació de 15 nous carrers, places i vials, situats principalment en zones d’expansió residencials. En el procés per escollir les noves denominacions es tenen en compte els noms d’aquelles persones rellevants per la seva trajectòria o per la seva vinculació amb la ciutat. La Comissió estudia les peticions que rep de col·lectius i entitats de la ciutat.

A banda de Pepita Calvet, la resta de propostes aprovades en aquesta Comissió van ser: Plaça de Manuel Giró (músic); Jardins Roc Pifarré (metge); Plaça de Josep Boneu (president de l’Associació de Veïns del Centre Històric); Plaça de Pepita Raimundi (mestra); Plaça de l’Escola; Passatge d’Agustí Duran i Santpere; Carrer de Jordi Solé Tura (polític); Avinguda de Víctor Torres (polític); Carrer de Sebastià Gràcia (sardanista); Parc de Santa Cecília; Plaça de Josep Prenafeta (músic); Plaça de Màrius Carretero (pintor); Plaça de Francisco Montalbán, i Plaça de Pepita Cervera (pianista i musicòloga). Consultar notícia relacionada