La Ruta del Vi de Lleida es consolida amb 25.800 visitants el 2011
Aquesta xifra suposa un creixement del 16,43% respecte el 2010. Des que va ser creada, fa dos anys, la ruta ha duplicat l’oferta i ha millorat el servei
Aquesta xifra suposa un creixement del 16,43% respecte el 2010. Des que va ser creada, fa dos anys, la ruta ha duplicat l’oferta i ha millorat el servei
La Ruta del Vi de Lleida ha rebut 25.800 visitants durant el 2011, xifra que suposa un increment del 16,43% respecte el 2010 (que va registrar 21.500 visitants). Aquest increment ajuda a consolidar el projecte de la Ruta del Vi de Lleida en el seu segon any d’existència. Aquesta és una de les dades que s’han donat a conèixer en l’assemblea ordinària de l’Associació de la Ruta del Vi de Lleida, que s’ha celebrat aquest dilluns amb la presència de Félix Larrosa, president de Turisme de Lleida, i Tomàs Cusiné, president de l’associació, entre altres socis.
Una altra dada que confirma aquesta consolidació és que la ruta ha passat de 33 a 59 empreses auditades i amb certificació positiva, pel que l’oferta enoturística de Lleida s’ha doblat quantitativament i ha millorat qualitativament.
En el decurs de l’assemblea, Cusiné ha passat balanç de les accions realitzades durant 2011 i ha fet pública l’estadística de visitants. També s’ha aprovat el pla d’actuacions per aquest 2012. En l’informe de gestió, s’ha recordat que en aquest passat exercici la ruta ha treballat bàsicament en la formació per la qualitat i en l’increment del nombre d’empreses associades.
De cara a l’exercici 2012 s’ha aprovat el pla d’actuació que contempla els primers esforços de cara a la internacionalització.
Així, amb la col·laboració de Turisme de Lleida, la ruta preveu efectuar campanyes de captació de visitants anglesos, francesos i alemanys, mitjançant accions de màrqueting, com són l’organització de viatges de touroperadors especialitzats i works shops per tancar acords comercials, així com visites amb la premsa especialitzada. En aquest sentit, s’ha de recordar que el turisme enogastronòmic constitueix el primer eix de treball en les prioritats de Turisme de Lleida.