<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/15478>>.

2a Fira Empresa Jove Europea de joves alumnes emprenedors amb productes artesanals a l'avinguda Doctor Fleming

Participen en el projecte 200 alumnes de set centres educatius de Lleida, que han creat 17 cooperatives i posen a la venda avui els seus productes

Participen en el projecte 200 alumnes de set centres educatius de Lleida, que han creat 17 cooperatives i posen a la venda avui els seus productes

200 alumnes de set centres escolars de Lleida i comarques han sortit avui al carrer per vendre i exposar, en forma de mercat, els productes que han adquirit o creat en les miniempreses que han posat en marxa en el marc del projecte EJE (Empresa Joven Europea), cofinançat pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).
 

El  EJE (Empresa Joven Europea) va néixer el curs 1999-2000, adreçat als alumnes de 3r i 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior.  El projecte proposa a l’alumnat crear i gestionar la seva pròpia mini empresa. La forma jurídica escollida és la societat cooperativa. D’aquesta manera, la cooperativa que es creï a l’aula podrà establir relacions comercials amb mini empreses d’altres comunitats autònomes o amb d’altres països amb l’objectiu d’importar i exportar productes entre elles. Els productes importats es comercialitzaran en el mercat local per analitzar-ne després els resultats i repartir els beneficis obtinguts, de la mateixa manera que qualsevol empresa real.

El tinent d'alcalde Josep Presseguer ha visitat aquest matí la fira i ha destacat que el projecte pretén fomentar la cultura emprenedora entre els alumnes i que tinguin l'experiència de crear una empresa, fer un pla de negoci, de màrqueting i intercanviar productes. Els productes que venen avui són productes que han intercanviat amb altres joves d'altres punts d'Espanya i França. Tall de veu Josep Presseguer.

Des de la seva creació, el projecte EJE, ha anat constituint una xarxa de centres col•laboradors arreu de l’Estat espanyol, en països europeus i en països llatinoamericans.

A Lleida, el projecte es va iniciar el passat curs 2010-11. Actualment són 7 centres educatius de la província que formen part del projecte i han creat 17 cooperatives diferents:

1. IMO: 1 cooperativa
2. Les Heures: 4 cooperatives
3. INS Escola del Treball: 2 cooperatives
4. INS Caparrella: 1 cooperariva
5. INS Guindàvols: 2 cooperarives
6. INS Alfons Costafreda de Tàrrega: 2 cooperativa
7. INS Mollerussa: 5 cooperatives
 

El territori d’actuació del projectes és l’espai Pirineus-Mediterrani (espai transfronterer Espanya-França-Andorra). L’objectiu del projecte és el desenvolupament de l’esperit d’empresa i afavorir la creació d’una dinàmica en favor de la creació d’empreses en l’espai transfronterer Pirineus Mediterrani.

Un dels eixos d’actuació és la creació d’una “societat emprenedora” que inciti els/les joves a les escoles a desenvolupar competències en l’emprenedoria. Això els ha permès conèixer, entre altres, quina és la burocràcia necessària per tal de crear una empresa. Així mateix, l’alumnat ha tingut l’oportunitat de familiaritzar-se amb l’entorn empresarial i veure les dificultats, obstacles, avantatges, etc., que l'envolten.

D’aquesta manera es pretén integrar l’esperit i la cultura de l’empresa i de l’empresariat en la formació i l’educació. Projecte EJE està integrat en l'IDE’TECT del Programa l’Objectiu 3 de Cooperación Territorial Espanya/França/Andorra 2007-2013.