Àngel Ros: “Lleida fa un salt qualitatiu en producció audiovisual amb “Segon Origen”, pel·lícula que projectarà Lleida a l’exterior i la situarà en el panorama cinematogràfic internacional”
El Magical i el Parc de Gardeny, platós del film que dirigeix el lleidatà Carles Porta, que començarà a rodar-se dilluns en diferents espais de la ciutat i del territori L’alcalde ha destacat que aquesta producció generarà un impacte econòmic a Lleida de més de 600.000 euros
El Magical i el Parc de Gardeny, platós del film que dirigeix el lleidatà Carles Porta, que començarà a rodar-se dilluns en diferents espais de la ciutat i del territori L’alcalde ha destacat que aquesta producció generarà un impacte econòmic a Lleida de més de 600.000 euros
Lleida es convertirà a partir de dilluns en un dels escenaris de la pel·lícula “Segon Origen”, dirigida pel lleidatà Carles Porta. El Magical Media i el Parc de Gardeny seran alguns dels platós en què es basarà aquest film, que ha adaptat al cinema la novel·la “Mecanoscrit del Segon Origen”, de Manuel de Pedrolo, i on avui ja s’ha fet un primer tast amb l’explicació d’alguns detalls. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha signat aquest divendres un conveni de col·laboració amb la productora Atlàntida per a la utilització dels espais i els equipaments. L’alcalde ha afirmat que Lleida fa un salt qualitatiu en l’àmbit de la producció audiovisual amb la pel·lícula “Segon Origen”, un film que projectarà la ciutat Lleida a l’exterior que també situarà la ciutat i el territori lleidatà en el panorama cinematogràfic internacional. Ros ha incidit en l’aposta de la ciutat i les terres de Lleida per la indústria cultural i que produccions com aquesta són les que permetran veure el Magical, un espai compartit entre la Paeria i la Universitat de Lleida, com un espai idoni per fer grans produccions audiovisuals. Ros ha remarcat la rellevància del film perquè contribuirà a posar Lleida en el mapa cinematogràfic, sent una producció amb vocació internacional, camí que és el que s’ha de prendre.
En aquest sentit, l’alcalde ha comentat que el cinema va ser l’art del segle XX i que al XXI l’atenció es posa en la indústria cultural, sobretot ‘audiovisual, un sector estratègic per al país i al conjunt d’Europa.
El rodatge de “Segon Origen” generà un impacte econòmic a Lleida de més de 600.000 euros. L’alcalde ha remarcat l’impacte directe, així com l’indirecte, amb el coneixement general de les terres de Lleida arreu del món i la producció, el comerç i l’activitat que es mou al territori.
L’alcalde de Lleida ha desitjat tot l’èxit a Carles Porta i el seu equip amb la pel·lícula, tal i com va fer en el seu moment amb Bigas Luna, qui va traspassar l’any passat, i l’ha felicitat pel mèrit que té tirar endavant aquesta gran producció. A més, ha reforçat la idea que les coses funcionen quan es treballa en col·laboració, com és el cas, amb la participació de la Paeria, la Diputació de Lleida, la Generalitat i la iniciativa privada, tot amb l’emprenedoria del Carles Porta.
El conveni de col·laboració entre el Parc Científic i Antàrtida Produccions permet la cessió d’espais i equipaments per al rodatge de la pel·lícula. A més la productora ha signat un conveni de pràctiques amb la UdL perquè els alumnes de Comunicació Audiovisual treballin en aquest gran projecte.
Carles Porta, el productor executiu, coguionista i director del film, ha lloat les instal·lacions del Magical i s’ha mostrat il·lusionat “com un adolescent” per l’inici imminent de la gravació aquest dilluns. Porta ha subratllat l’accent lleidatà d’aquesta producció amb l’autor del llibre, alguns actors, localitzacions i finançament lleidatans, entre altres. “Bigas Luna estava encantat de fer-ho a Lleida. Es farà una gran pel·lícula i Bigas se sentiria orgullós”, ha afegit. Hi intervindran 4 estudiants del Grau de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UdL i per a la contractació de diferents perfils professionals s'ha comptat amb l'IMO.
Porta ha explicat alguns dels detalls de les localitzacions, els decorats i la producció de la pel·lícula a l’alcalde, acompanyat de diversos paers, que també han assistit a la signatura del conveni. En l’explicació que ha fet el director, com a prèvia de l’inici de la gravació el pròxim dilluns, també hi ha estat presents el president de la Diputació, Joan Reñé; el vicerector Activitats Culturals i Projecció Universitària, Joan Biscarri; i el productor executiu del film, Oscar Rodriguez.
També hi han estat presents els actors principals, que han expressat algunes de les sensacions que ja han experimentat. L’actriu anglesa Rachel Hurd-Wood (El perfume, Peter Pan) interpretarà a l’Alba, i els joves Andrés Bastista i Ibrahim Mané donaran vida a Dídac en les diferents etapes (nen i jove) i que van ser seleccionats pel mateix Bigas Luna en un càsting on van participar més de 300 joves. Així mateix, la pel·lícula comptarà amb Sergi López (El laberinto del fauno, Harry, un amigo que os quiere), que interpretarà un enigmàtic personatge.
El rodatge, que Antàrtida i Ipsofacto Films inicien el dilluns 24 de febrer, es desenvoluparà a Lleida i a Tarragona durant 7 setmanes. Per recrear la Catalunya post-apocalíptica, la producció compta amb un equip de FX encapçalat per Ben Sheperd (Harry Potter y el cáliz del fuego, Big Fish), el director artístic Balter Gallart (El cuerpo, Los girasoles ciegos), així com el director de fotografia Albert Pascual (Yo soy la Juani, El truco del manco) i el compositor anglès David Julyan (El truco final, Memento).
Amb guió de Bigas Luna, Carles Porta, Carmen Chaves i Ross Jameson, amb la col·laboració de David Victori i Marcel Barrena, la coproducció internacional “Segon Origen” trasllada en clau de ciència-ficció a un món totalment destruït, on l'amor entre els dos únics supervivents serà l'origen d'una nova humanitat. Es tracta d'una història universal d'aventures amb un missatge que també reivindica l'ecologia com a element essencial per a la segona oportunitat que permetrà a la humanitat començar de nou i, segons Porta, s’ha intentat mantenir “essència” del llibre.
"Mecanoscrit del Segon Origen" és una novel·la escrita l'any 1974 per Manuel de Pedrolo amb més de 2.300.000 exemplars venuts, tot un referent del gènere de la ciència ficció i la pedra angular de la literatura catalana contemporània. Sinopsi: Tota la humanitat s'ha esvaït. Els únics supervivents, Alba de 20 anys i Dídac de 10, viuen en un món completament arrasat. Per sobreviure en aquest planeta en runes hauran de començar de nou. Junts hauran de reconstruir no només les seves vides, sinó també la de tota la humanitat. Perquè quan tot sembla perdut, l'amor és l'únic manual de supervivència.
L’Ajuntament de Lleida dóna suport al projecte de “Segon Origen”, una coproducció internacional d’Antàrtida i Ipsofacto Films (Regne Unit) que compta amb la participació Televisió de Catalunya i Televisión Española, i amb el suport també de l'ICAA, l’ICO, l'ICEC, la Diputació de Lleida, l’Ajuntament de Lleida, el programa Media, La Caixa, Museu de la Vida Rural, Fundació Sorigué, Fruites Font, Ekke i Acero Limpiador. La pel·lícula serà rodada en català i anglès.