Castillo participa a Mollerussa a la 1a Trobada Territorial del Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya
El regidor d'Educació ha assistit a aquest encontre que té l'objectiu de donar participació als joves i als infants
El regidor d'Educació ha assistit a aquest encontre que té l'objectiu de donar participació als joves i als infants
El regidor d'Educació, Jesús Castillo, ha participat a la 1a Trobada Territorial del Consell Nacional d'Infants i Adolescents de Catalunya que s'ha celebrat a Mollerussa. Aquest Consell Territorial està format pels consells de Mollerussa, la Seu d’Urgell, Solsona i Lleida. En aquest sentit, avui s’ha iniciat el primer contacte per endegar aquest òrgan amb l’objectiu de donar participació als joves i als infants, i alhora sensibilitzar a l'opinió pública del valor de les aportacions dels infants i joves.
Cal destacar que Lleida compta amb una llarga trajectòria en aquest camp, ja que el Plenari de l’Ajuntament de Lleida es va constituir l’any 1998. Durant aquests 16 anys els joves de la ciutat han contribuït amb les seves aportacions a fer una ciutat millor. El Plenari dels Infants i Adolescents és un òrgan consultiu i de participació juvenil que actualment està format per tres o quatre representants de 17 centres de secundària de la ciutat de Lleida. El seu objectiu és crear un espai de trobada i reflexió on els joves se sentin protagonistes i participin de manera activa en diferents temes de la ciutat, generant un context que permeti la participació ciutadana per part dels joves entre 12 i 16 anys.
El proper dia 20 de novembre està previst que es constitueixi el Consell Nacional d’Infants i Adolescents de Catalunya, d’acord amb la Llei dels Drets i les Oportunitats de la Infància i adolescència, aprovada el 12 de maig de 2012.