13a edició de les Jornades de Portes Obertes al Centre d’Art La Panera
Les jornades donen visibilitat a les produccions artístiques i els treballs generats per tots aquells centres i entitats que durant el curs han seguit les propostes pedagògiques de les exposicions en curs.
Les jornades donen visibilitat a les produccions artístiques i els treballs generats per tots aquells centres i entitats que durant el curs han seguit les propostes pedagògiques de les exposicions en curs.
La tinent d’alcalde i regidora de Polítiques a favor d ela Creativitat, la Cultura, l’Educació i els Esports, Montse Parra, presideix aquest vespre la inauguració de la 13ª edició de la Jornada de Portes Obertes del Centre d’Art La Panera.
Les Jornades de Portes Obertes donen visibilitat a les produccions artístiques i els treballs generats per tots aquells centres i entitats que durant el curs han seguit les propostes pedagògiques de les exposicions en curs.
Durant el curs escolar, La Panera duu a terme programes educatius, que abasten des d’escoles bressol, educació infantil, educació primària i secundària, batxillerat, i fins a la universitat; i educació no formal. A partir de cada exposició, el Servei Educatiu del centre dissenya i elabora unes propostes educatives vinculades a les exposicions i als continguts que se’n deriven, que es poden treballar després de les visites a les exposicions a través d’un dossier educatiu.
En aquesta edició de les Jornades de Portes Obertes hi participen:
EDUCACIÓ INFANTIL(0-3 anys)
- Escoles Bressol Municipal de Lleida: EBM Raimat, EBM Centre històric, EBM Rellotge, EBM Secà.
- Escola Bressol Municipal d'Albatàrrec EBM El Carrilet
CENTRES EDUCACIÓ INFANTIL i de PRIMÀRIA
- CEIP Pràctiques 1 (, CEIP Creu Torrefarrera, CEIP Príncep de Viana
CENTRES D'EDUCACIÓ SECUNDÀRIA
- Col·legi Sant Pere Claver
- Institut Màrius Torres. Batxillerat Artístic
ENSENYAMENT SUPERIOR
- Grau d’Educació Primària de la UdL
- Màster en Educació Inclusiva de la UdL
CENTRES D'ATENCIÓ A LA DIVERSITAT COGNITIVA
- ACUDAM
- Centre Assistencial Sant Joan de Déu (Almacelles)
ESCOLES D'ART
- Escola Art Municipal de Lleida
- Escola d'art extraescolar TRAMA
Tallers participatius
- Taller amb la col·laboració de la Regidoria d'Infància i Animac a càrrec de Cactusoup amb la participació de Centres Obert i Ciberaules.
- Taller de fotografia participativa a càrrec de Juan Santos amb la col·laboració de la Regidoria de Joventut
- Taller d’artista per a nens i nenes “Fes el teu cactus”per a nens i nenes de 3-9 anys
- Projecte Enxarxa’t amb la col·laboració de la Regidoria d’Infància. Amb la Participació de Centres oberts municipals: Companyia, Pas a Pas i Remolins; les Ciberaules municipals: Espai Gairoles i Espai Moreres; els Projectes educatius d’entorn municipal dels barris de: Balàfia, Secà, Pardinyes, la Bordeta, Mangraners i el Centre Històric; i Preservació familiar de Secà i Balàfia, els Centre obert Pare Palau; Centre obert Trampolí, Centre obert Mercat, i Centre obert Calidoscopi.
També col·laboren en aquest projecte l’Escola Bressol Municipal del Secà de Sant Pere i l’Escola Sant Josep de Calassanç.