<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/24949>>.

La Ruta del Vi de Lleida atreu a més de 37.000 visitants durant el 2015

En només cinc anys, gairebé 200.000 turistes han passat pels cellers que formen part d’aquesta iniciativa impulsada des dels seus orígens per l’Ajuntament de Lleida L’assemblea anual fa balanç i presenta els nous programes per enguany com els sopars maridats, en els quals participen 9 restaurants i 9 cellers

En només cinc anys, gairebé 200.000 turistes han passat pels cellers que formen part d’aquesta iniciativa impulsada des dels seus orígens per l’Ajuntament de Lleida L’assemblea anual fa balanç i presenta els nous programes per enguany com els sopars maridats, en els quals participen 9 restaurants i 9 cellers

La Ruta del Vi de Lleida – Costers del Segre ha celebrat l’Assemblea anual en la qual s’ha fet un balanç de les accions realitzades durant el 2015, així com la proposta d’actuacions per aquest any, que compta amb un pressupost de 63.305,66 euros.

En primer lloc, cal destacar l’increment de visitants als cellers de la ruta, que durant el 2015 han estat 37.020, xifra que arriba als 192.822 des del 2010, quan es va posar en marxa aquesta activitat turística.
La ruta té entre els seus objectius vendre l’enoturisme a Lleida, mitjançant els mecanismes més adients de comercialització, que permetin millorar la col·laboració entre els membres per a la creació de noves experiències de forma conjunta, per aconseguir consolidar la marca i augmentar el seu valor.
Una de les iniciatives que recentment s’han endegat són els Sopars Maridats, que durant els divendres de març i abril, estan oferint 18 empreses de la Ruta. Els sopars estan elaborats conjuntament entre el restaurador i el celler, i combinen el millor de la gastronomia i els vins en el menú. En total, s’ofereixen 18 menús i els preus oscil·len entre els 30 i 50 euros. Les reserves es poden fer trucant directament a cada restaurant.
En aquesta iniciativa hi participen 9 restaurants i 9 cellers: A Lleida capital hi participen els restaurants Lola Más Sabores, La Huerta, Braseria Can Miquel, L’Estel de la Mercè i El celler del Roser, mentre que al territori es compta amb el Restaurant 2007 (La Fuliola), Restaurant del Llac (Cellers), Restaurant Atípic (Agramunt), i Restaurant El Claustre (Ós de Balaguer)
Els cellers col·laboradors són: Vinya els Vilars, Castell del Remei, Mas Blanch i Jové, Raimat, Costers del Sió, Vila Corona, Clos Pons, Tomàs Cusiné, i Cérvoles.
L’objectiu d’aquesta campanya és oferir una proposta gastronòmica i enològica de qualitat, enaltint els productes de la nostra terra, així com afavorir la col·laboració entre els cellers i els restaurants de la ruta.
Tanmateix, el próxim dilluns, 14 de març, es presentarà la nova Marca Enoturisme Catalunya, de l’Agència Catalana de Turisme, programa al qual s’ha adherit la Ruta del Vi de Lleida, que també és membre de la Taula d’Enoturisme.
Es tracta d’un nou programa de relació amb el sector adreçat a les empreses i entitats que ofereixen propostes d’experiències i activitats enoturístiques, que contribueixen al coneixement i el gaudi del món de la cultura vitivinícola catalana. Es disposarà d’una plataforma de treball que donarà suport a la promoció i a la comercialització del teu negoci, amb un pla d’accions ple d’oportunitats.