<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/24966>>.

Últims dies per visitar l’exposició ‘Dones grans, grans dones’

La mostra, inspirada en el llibre ‘Demà més. Dones, vides i temps’ d’Anna Freixas, està exposada al pati del Palau de la Paeria fins aquest dijous

La mostra, inspirada en el llibre ‘Demà més. Dones, vides i temps’ d’Anna Freixas, està exposada al pati del Palau de la Paeria fins aquest dijous

L’Ajuntament de Lleida, en col·laboració amb l’Institut Català de les Dones, acull l’exposició ‘Dones grans, grans dones’, que s’emmarca dins de les activitats per commemorar el Dia Internacional de les Dones, el 8 de març. La mostra, que es pot visitar fins aquest dijous, està inspirada en el llibre ‘Demà més. Dones, vides i temps’ d’Anna Freixas.

Amb aquesta exposició, que està instal·lada al pati del Palau de la Paeria, es pretén trencar clixés sobre què significa envellir per a les dones, en desmunta els tòpics i reivindica que les veus femenines de totes les edats siguin escoltades i valorades. Així, reconeix que ser dona i fer-se gran de manera autònoma, sana i equilibrada és una tasca complexa. Les imatges de les dones grans d’altres temps queden lluny de la diversitat de models de dones grans d’avui en dia, de la varietat de projectes personals i col·lectius que protagonitzen. Mai com ara hi ha hagut tantes dones grans tan preparades, amb un bagatge tan gran. La participació de les dones grans a les associacions i entitats ha esdevingut un element transformador i enriquidor i, per això, l’exposició pretén fer reflexionar per aconseguir que les dones puguin envellir amb més qualitat de vida i amb un desenvolupament cada cop més lliure de la seva identitat pròpia.

La mostra té com a objectiu aconseguir que les reflexions que conté siguin útils per aconseguir que les dones puguin envellir amb més qualitat de vida i amb un desenvolupament cada cop més lliure de la seva identitat pròpia.