<bound method DexterityContent.Title of <NewsItem at /fs-paeria/paeria/ca/actualitat/noticies/25112>>.

La Paeria s’il·lumina de blau amb motiu del Dia Mundial de l’Autisme

Des del 2007, el 2 d’abril es dedica aquesta jornada a sensibilitzar la ciutadania sobre aquest tipus de trastorn i promoure la inclusió social de les persones afectades

Des del 2007, el 2 d’abril es dedica aquesta jornada a sensibilitzar la ciutadania sobre aquest tipus de trastorn i promoure la inclusió social de les persones afectades

La façana de la Paeria i el Pont Vell s’han il·luminat aquest vespre de color blau per commemorar el Dia Mundial de l’Autisme. L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, i el regidor de Polítiques per al Dret de les Persones, Xavier Rodamilans, acompanyats d’altres regidors del consistori, han compartit amb un grup de ciutadans, entre els quals hi havia la presidenta de l’Escola Plançó, Sílvia Guallar, aquesta iniciativa, que té com a objectiu sensibilitzar la població sobre aquest tipus de trastorn i promoure la inclusió social de les persones afectades.
Lleida se suma, d’aquesta manera, a altres ciutats que també il·luminen de blau algun dels seus edificis o monuments més característics, des que el 2007 es declarés el 2 d’abril com el Dia Mundial de Conscienciació sobre l’Autisme.
Les xifres d’estudis epidemiològics realitzats a Europa apunten al fet que l’autisme és una realitat que afecta 1 de cada 100 nens i nenes, per la qual cosa s’estima que a Espanya hi ha més de 450.000 persones que sofreixen aquest trastorn.